Historia Świata Warlocka.
Spisane przez Sethara Podróżnika, Maga Czasu i His


o_swiecie
Historia Świata Warlocka.

Początków tego świata nie pamięta nikt. Było to już tak dawno temu, ze nie zachowały się żadne dowody na to, że tak właśnie było. Jedynie nieliczne szczątki świata sprzed Wielkiego Poruszenia można spotkać obecnie. Legendy mówią bardzo mgliście o Początku.


WIELKIE PORUSZENIE

Uważa się, ze świat Warlocka, w takiej formie, w której jest obecnie, narodził się podczas wielkiego kataklizmu. Kataklizm ten, zwany Wielkim Poruszeniem, jak również Wielkim Oczyszczeniem, zakończył starą, a rozpoczął nowa epokę w dziejach świata. Epokę, która trwa do czasów współczesnych. Najstarsze legendy podają, że Wielkie Poruszenie było kara Bogów za czyny, jakich dopuścili się potężni magowie, którzy wtedy żyli. Czy jest to prawda, czy tylko legendy? Nikt teraz tego nie wie na pewno, jednak wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że była to jednak prawda. Legendy i podania głoszą, ze w dniu Wielkiego Poruszenia na Świat spadla z nieba Wielka Ognista Gwiazda, powodując wielkie zniszczenia. Powietrze zapłonęło żywym ogniem, morza, jeziora i rzeki zniknęły. Zwyczajnie wyparowały. Ziemia się roztopiła i oblicze świata zostało całkowicie odmienione. Doliny się wypiętrzyły, górskie szczyty zapadły. Rzeki zmieniły bieg. Magowie, ostrzeżeni znakami przepowiadającymi kataklizm odeszli do innych światów poprzez stworzone przez siebie bramy. Ukryli się w swoich magicznych fortecach, lub tez zginęli bezpowrotnie pochłonięci przez żywioły katastrofy. Starożytne rasy wyginęły lub zdegradowały się. Po tym, co było przedtem, po starożytnych magach i świecie sprzed Wielkiego Poruszenia pozostały jedynie gdzieniegdzie magiczne artefakty i dziwne miejsca mocy.


WIELCY MAGOWIE

Po starożytnych magach pozostały ruiny ich siedzib, starożytne bramy oraz spuścizna ich dziwacznych doświadczeń. Niektórzy z nich otrzymali miano Bogów, zyskawszy tym samym, nierzadko, fanatycznych wyznawców. Ci, co zostali usunęli się do swoich siedzib, i zajmują się tworzeniem i przeobrażaniem świata materialnego, jaki wytworzyło Wielkie Poruszenie. Pozostałością po Wielkich Magach są również niektóre rasy, w których widać efekty magicznych eksperymentów. Eksperymentów, które powodowały powstawanie nowych istot i uśmiercanie istniejących. Nierzadko istoty przetrwawszy do czasów obecnych stały potworami, które czyhają w swoich legowiskach na nieświadomego wędrowca. Magowie bawili się w tworzenie nowych ras, by zyskać sługi, doskonałych wojowników, czy też jedynie dla swojej własnej niezaspokojonej ciekawości, chęci poznania i wiedzy, czy też zwyczajnej próżności. W ich laboratoriach tworzone były wręcz nieprzebrane legiony nieznanych stworzeń. Niektóre z nich zostały wypuszczane, inne uciekły. Wynikiem tego było mieszanie się ras, co prowadziło do powstawania nowych gatunków. Z pewnością, wynikiem takich eksperymentów sprzed Wielkiego Poruszenia jest rasa Kmaranów. Rasa będąca połączeniem którejś z rasy humanoidalnych i kotów.

Starożytne legendy głoszą, że właśnie te eksperymenty, a także wielkie krwawe wojny miedzy Wielkimi Magami, miałyby być przyczyna zesłania na świat boskiej kary w postaci Ognistej Gwiazdy. A może to sami Magowie doprowadzili do zniszczenia Starego Świata. Nikt się już jednak tego nie dowie. Świat zmienił się i ci, co przeżyli kataklizm, zaczęli żyć własnym życiem.

Ci Magowie, którzy przetrwali katastrofę w swoich kryjówkach usunęli się z życia śmiertelników. Ingerują w nie tylko w wyjątkowych przypadkach. Żyją w innych wymiarach i niedostępnych twierdzach, i nadal zajmują się nauka i magia. Przestali walczyć ze sobą, nie zajmują się tworzeniem nowych istot i nie eksperymentują na nich. Jednak zachowali, lub nauczyli się przekształcać martwą materie według swego uznania. Ich działalność ogranicza się do przetwarzania świata materialnego i niewielkich ingerencji w życie istot żywych. Pilnują również ogólnej równowagi Świata. Nie czynią tego dla własnych interesów. Pomagają jedynie śmiertelnikom w ich życiu. Niektórzy z Magów zostali sędziami i rozstrzygają spory pomiędzy skłóconymi istotami żyjącymi w znanym świecie.

W pewnych okolicznościach śmiertelnicy mogą dostąpić zaszczytu wstąpienia w szeregi wielkich magów. Jednak decyzja ta wiąże się z wieloma wyrzeczeniami i poświeceniem. Może nieść ze sobą śmiertelne niebezpieczeństwo. Nie każdy, kto się na to zdecyduje jest w stanie przetrwać wszelkie próby z tym związane. Jednak Ci, którym uda się ukończyć nauki uzupełniają szeregi Opiekunów Świata i świat może dalej się rozwijać na chwale swoja i jego Strażników.


MAGIA W ŚWIECIE WARLOCKA

Po Wielkim Poruszeniu jedynie Wielcy Magowie zachowali umiejętności bezwzględnego przetwarzania świata materialnego i istot żywych, i tylko oni zachowali pełną kontrole nad czasem i przestrzenia.

Jednak zachowała się również Magia dostępna dla śmiertelników. Niektórzy z nich poświecili się jej i szkolą się w jej używaniu. Nie jest to magia tak potężna jak ta używana przez Pradawnych, jednak potrafią oni wpływać w ograniczonym stopniu na innych śmiertelników.

Śmiertelni magowie i ich magia są ograniczeni ogromna liczba zakazów i zasad, jednak pozwolono im na wykorzystywanie energii żywiołów do swoich celów. Bo właśnie żywioły rządzą magią dostępną śmiertelnikom. Istnieje sześć rodzajów magii. Magia Ognia, Magia Wody, Magia Powietrza, Magia Ziemi, Magia Życia i Magia Śmierci. Ścisłe zasady wiążące magów nie pozwalają im na nadużywanie umiejętności, jednak są oni bardzo ciekawa grupa śmiertelników.

Magia jest obecna w życiu mieszkańców Świata Warlocka. Magowie są na usługach możnych tego świata. Służą przy komunikacji na odległość. Pracują w bankach i przekazują informacje o kontach klientów. Tu wykorzystywana jest przede wszystkim telepatia. Wogóle magia, czarodzieje i magicy są obecni wszędzie tam, gdzie rzeczywistość sobie nie radzi. Magia i czarami można wyjaśnić wiele spraw niezrozumiałych.


OBRAZ ŚWIATA I ZASADY W NIM PANUJĄCE

Wielkie Poruszenie spowodowało wielkie zmiany w wyglądzie Świata i wpłynęło na obecne życie. Znany Świat został podzielony. Powstały nowe kontynenty, bardzo różnorodne. Na kontynentach powstały różne dziwne krainy, na których rozwinęły się państwa. Istnieją państewka ograniczające się do jednej malej Kraniki, jak również wielkie Księstwa położone w kilku krainach. Legendy mówią także o nieznanych, zapomnianych krainach, które oparły się Wielkiemu Poruszeniu dzięki magii Starożytnych i pełne są ukrytych i niedostępnych skarbów oraz tajemniczych miejsc i dziwnych mocy. Granice miedzy Krainami są w większości łatwe do przebycia, ale istnieją takie Krainy, które są prawie całkowicie odseparowane od innych. Różnorodność Krain sprawia, ze podróżując przez znany Świat, można się natknąć na różne dziwne kreatury, plemiona i ludy, na wielkie miasta i cala masę małych oddalonych od cywilizacji wiosek.

Dziwnym zbiegiem okoliczności, ale bardziej dzięki wszechobecnej magii, nawet sąsiadujące Krainy mogą posiadać bardzo różne klimaty i różnić się znacznie od siebie. Zdarza się, że opuszczając pustynna Krainę, której mieszkańcy są wyśmienitymi kupcami i handlarzami, wjeżdża się do Krainy skutej mrozem i porośniętej lasami pełnymi zwierzyny, w której mieszkańcy trudnią się łowiectwem. Właśnie ta różnorodność poszczególnych Krain sprawia, że podroż przez nie staje się czasami bardzo niebezpieczna, ale i bardzo pasjonująca.

W świecie powstałym po Wielkim Poruszeniu życie było trudne i niebezpieczne. Przez wiele wieków kształtował się jego obecny obraz. Magia Wielkich Magów została w większości wyczerpana. Pozostała jednak jej słabsza odmiana dostępna śmiertelnikom. Gdzieniegdzie pozostały Magiczne Artefakty i Miejsca Mocy.

Jednak świat żył według hasła: "Silniejszy przetrwa". Rozwijały się narody, które potem ginęły w mrokach dziejów. Powstawały państwa, które po okresie rozwoju również odchodziły w zapomnienie. Po wiekach świetności następowały niebezpieczne i makabryczne wieki krwawych wojen i śmierci, po których znów nastawały lata pokoju. Istoty, które przeżyły Wielkie Poruszenie żyły swoim życiem. Niektóre rasy rozwinęły się, inne zdegradowały do poziomu nierozumnego istnienia. W wielu istotach można odkryć pozostałości starej świetności. W wielu pozostały iskierki inteligencji, niezagłuszone przez instynkt, który u innych przytłumił intelekt całkowicie.

Świat opanowało dziewięć najinteligentniejszych ras. Są to: Ludzie, Elfy, Krasnoludy, Gnomy, Orki, Gobliny, Reptiliony, Kmarany i Niziołki. Poza tymi rasami na świecie żyje jeszcze wiele ras będących pozostałością po wiekach przed Wielkim Poruszeniem, jak i po dziwnych mutacjach będących wynikiem Wielkiego Poruszenia. W jaskiniach żyją Koboldy, a w górach Trolle. Spotyka się także wiele innych dziwnych istot. Niektóre istoty zachowały umiejętność mowy i komunikowania się. Inne te umiejętności utrąciły na zawsze.

Podczas Wielkiego Poruszenia wydarzyła się dziwna sprawa. Gdy świat się zmieniał, okazało się, że śmierć nie ma już takiej władzy nad śmiertelnikami jak wcześniej. Okazało się, że osoby, które umarły ożywają znowu. Jednak są wtedy słabsze. Fakt ten został uznany za normalność, i każdy liczy się z tym, że może zginąć. Jednak wie, że powróci do życia znowu. Niektórzy podczas śmierci nie tracą sił, ale tracą pamięć. I nie pamiętają zabójców. Nie pamiętają również wogóle swojej śmierci. Żyją jakby nigdy nic się nie stało. Niektórzy jednak pamiętają swoje poprzednie życie, swoje śmierci i swoich oprawców. I celem ich życia staje się chęć dokonania zemsty.


Spisane przez Sethara Podróżnika, Maga Czasu i Historii.



2004 ©  Warlock - Oficjalna Strona
http://warlock.pl/