Początków
tego świata nie pamięta nikt. Było to już tak dawno temu, ze nie
zachowały się żadne dowody na to, że tak właśnie było. Jedynie nieliczne
szczątki świata sprzed Wielkiego Poruszenia można spotkać obecnie.
Legendy mówią bardzo mgliście o Początku.
WIELKIE PORUSZENIE
Uważa się, ze świat Warlocka, w takiej formie,
w której jest obecnie, narodził się podczas wielkiego kataklizmu.
Kataklizm ten, zwany Wielkim Poruszeniem, jak również Wielkim Oczyszczeniem,
zakończył starą, a rozpoczął nowa epokę w dziejach świata. Epokę,
która trwa do czasów współczesnych. Najstarsze legendy podają, że
Wielkie Poruszenie było kara Bogów za czyny, jakich dopuścili się
potężni magowie, którzy wtedy żyli. Czy jest to prawda, czy tylko
legendy? Nikt teraz tego nie wie na pewno, jednak wszystkie znaki
na niebie i ziemi wskazują, że była to jednak prawda. Legendy i
podania głoszą, ze w dniu Wielkiego Poruszenia na Świat spadla z
nieba Wielka Ognista Gwiazda, powodując wielkie zniszczenia. Powietrze
zapłonęło żywym ogniem, morza, jeziora i rzeki zniknęły. Zwyczajnie
wyparowały. Ziemia się roztopiła i oblicze świata zostało całkowicie
odmienione. Doliny się wypiętrzyły, górskie szczyty zapadły. Rzeki
zmieniły bieg. Magowie, ostrzeżeni znakami przepowiadającymi kataklizm
odeszli do innych światów poprzez stworzone przez siebie bramy.
Ukryli się w swoich magicznych fortecach, lub tez zginęli bezpowrotnie
pochłonięci przez żywioły katastrofy. Starożytne rasy wyginęły lub
zdegradowały się. Po tym, co było przedtem, po starożytnych magach
i świecie sprzed Wielkiego Poruszenia pozostały jedynie gdzieniegdzie
magiczne artefakty i dziwne miejsca mocy.
WIELCY MAGOWIE
Po starożytnych magach pozostały ruiny ich
siedzib, starożytne bramy oraz spuścizna ich dziwacznych doświadczeń.
Niektórzy z nich otrzymali miano Bogów, zyskawszy tym samym, nierzadko,
fanatycznych wyznawców. Ci, co zostali usunęli się do swoich siedzib,
i zajmują się tworzeniem i przeobrażaniem świata materialnego, jaki
wytworzyło Wielkie Poruszenie. Pozostałością po Wielkich Magach
są również niektóre rasy, w których widać efekty magicznych eksperymentów.
Eksperymentów, które powodowały powstawanie nowych istot i uśmiercanie
istniejących. Nierzadko istoty przetrwawszy do czasów obecnych stały
potworami, które czyhają w swoich legowiskach na nieświadomego wędrowca.
Magowie bawili się w tworzenie nowych ras, by zyskać sługi, doskonałych
wojowników, czy też jedynie dla swojej własnej niezaspokojonej ciekawości,
chęci poznania i wiedzy, czy też zwyczajnej próżności. W ich laboratoriach
tworzone były wręcz nieprzebrane legiony nieznanych stworzeń. Niektóre
z nich zostały wypuszczane, inne uciekły. Wynikiem tego było mieszanie
się ras, co prowadziło do powstawania nowych gatunków. Z pewnością,
wynikiem takich eksperymentów sprzed Wielkiego Poruszenia jest rasa
Kmaranów. Rasa będąca połączeniem którejś z rasy humanoidalnych
i kotów.
Starożytne legendy głoszą, że właśnie te eksperymenty,
a także wielkie krwawe
wojny miedzy Wielkimi Magami, miałyby być przyczyna zesłania na
świat boskiej kary w postaci Ognistej Gwiazdy. A może to sami Magowie
doprowadzili do zniszczenia Starego Świata. Nikt się już jednak
tego nie dowie. Świat zmienił się i ci, co przeżyli kataklizm, zaczęli
żyć własnym życiem.
Ci Magowie, którzy przetrwali katastrofę w
swoich kryjówkach usunęli się z życia śmiertelników. Ingerują w
nie tylko w wyjątkowych przypadkach. Żyją w innych wymiarach i niedostępnych
twierdzach, i nadal zajmują się nauka i magia. Przestali walczyć
ze sobą, nie zajmują się tworzeniem nowych istot i nie eksperymentują
na nich. Jednak zachowali, lub nauczyli się przekształcać martwą
materie według swego uznania. Ich działalność ogranicza się do przetwarzania
świata materialnego i niewielkich ingerencji w życie istot żywych.
Pilnują również ogólnej równowagi Świata. Nie czynią tego dla własnych
interesów. Pomagają jedynie śmiertelnikom w ich życiu. Niektórzy
z Magów zostali sędziami i rozstrzygają spory pomiędzy skłóconymi
istotami żyjącymi w znanym świecie.
W pewnych okolicznościach śmiertelnicy mogą
dostąpić zaszczytu wstąpienia w szeregi wielkich magów. Jednak decyzja
ta wiąże się z wieloma wyrzeczeniami i poświeceniem. Może nieść
ze sobą śmiertelne niebezpieczeństwo. Nie każdy, kto się na to zdecyduje
jest w stanie przetrwać wszelkie próby z tym związane. Jednak Ci,
którym uda się ukończyć nauki uzupełniają szeregi Opiekunów Świata
i świat może dalej się rozwijać na chwale swoja i jego Strażników.
MAGIA W ŚWIECIE WARLOCKA
Po Wielkim Poruszeniu jedynie Wielcy Magowie
zachowali umiejętności bezwzględnego przetwarzania świata materialnego
i istot żywych, i tylko oni zachowali pełną kontrole nad czasem
i przestrzenia.
Jednak zachowała się również Magia dostępna
dla śmiertelników. Niektórzy z nich poświecili się jej i szkolą
się w jej używaniu. Nie jest to magia tak potężna jak ta używana
przez Pradawnych, jednak potrafią oni wpływać w ograniczonym stopniu
na innych śmiertelników.
Śmiertelni magowie i ich magia są ograniczeni
ogromna liczba zakazów i zasad, jednak pozwolono im na wykorzystywanie
energii żywiołów do swoich celów. Bo właśnie żywioły rządzą magią
dostępną śmiertelnikom. Istnieje sześć rodzajów magii. Magia Ognia,
Magia Wody, Magia Powietrza, Magia Ziemi, Magia Życia i Magia Śmierci.
Ścisłe zasady wiążące magów nie pozwalają im na nadużywanie umiejętności,
jednak są oni bardzo ciekawa grupa śmiertelników.
Magia jest obecna w życiu mieszkańców Świata
Warlocka. Magowie są na usługach możnych tego świata. Służą przy
komunikacji na odległość. Pracują w bankach i przekazują informacje
o kontach klientów. Tu wykorzystywana jest przede wszystkim telepatia.
Wogóle magia, czarodzieje i magicy są obecni wszędzie tam, gdzie
rzeczywistość sobie nie radzi. Magia i czarami można wyjaśnić wiele
spraw niezrozumiałych.
OBRAZ ŚWIATA I ZASADY W NIM PANUJĄCE
Wielkie Poruszenie spowodowało wielkie zmiany
w wyglądzie Świata i wpłynęło na obecne życie. Znany Świat został
podzielony. Powstały nowe kontynenty, bardzo różnorodne. Na kontynentach
powstały różne dziwne krainy, na których rozwinęły się państwa.
Istnieją państewka ograniczające się do jednej malej Kraniki, jak
również wielkie Księstwa położone w kilku krainach. Legendy mówią
także o nieznanych, zapomnianych krainach, które oparły się Wielkiemu
Poruszeniu dzięki magii Starożytnych i pełne są ukrytych i niedostępnych
skarbów oraz tajemniczych miejsc i dziwnych mocy. Granice miedzy
Krainami są w większości łatwe do przebycia, ale istnieją takie
Krainy, które są prawie całkowicie odseparowane od innych. Różnorodność
Krain sprawia, ze podróżując przez znany Świat, można się natknąć
na różne dziwne kreatury, plemiona i ludy, na wielkie miasta i cala
masę małych oddalonych od cywilizacji wiosek.
Dziwnym zbiegiem okoliczności, ale bardziej
dzięki wszechobecnej magii, nawet sąsiadujące Krainy mogą posiadać
bardzo różne klimaty i różnić się znacznie od siebie. Zdarza się,
że opuszczając pustynna Krainę, której mieszkańcy są wyśmienitymi
kupcami i handlarzami, wjeżdża się do Krainy skutej mrozem i porośniętej
lasami pełnymi zwierzyny, w której mieszkańcy trudnią się łowiectwem.
Właśnie ta różnorodność poszczególnych Krain sprawia, że podroż
przez nie staje się czasami bardzo niebezpieczna, ale i bardzo pasjonująca.
W świecie powstałym po Wielkim Poruszeniu życie
było trudne i niebezpieczne. Przez wiele wieków kształtował się
jego obecny obraz. Magia Wielkich Magów została w większości wyczerpana.
Pozostała jednak jej słabsza odmiana dostępna śmiertelnikom. Gdzieniegdzie
pozostały Magiczne Artefakty i Miejsca Mocy.
Jednak świat żył według hasła: "Silniejszy
przetrwa". Rozwijały się narody, które potem ginęły w mrokach
dziejów. Powstawały państwa, które po okresie rozwoju również odchodziły
w zapomnienie. Po wiekach świetności następowały niebezpieczne i
makabryczne wieki krwawych wojen i śmierci, po których znów nastawały
lata pokoju. Istoty, które przeżyły Wielkie Poruszenie żyły swoim
życiem. Niektóre rasy rozwinęły się, inne zdegradowały do poziomu
nierozumnego istnienia. W wielu istotach można odkryć pozostałości
starej świetności. W wielu pozostały iskierki inteligencji, niezagłuszone
przez instynkt, który u innych przytłumił intelekt całkowicie.
Świat opanowało dziewięć najinteligentniejszych
ras. Są to: Ludzie, Elfy, Krasnoludy, Gnomy, Orki, Gobliny, Reptiliony,
Kmarany i Niziołki. Poza tymi rasami na świecie żyje jeszcze wiele
ras będących pozostałością po wiekach przed Wielkim Poruszeniem,
jak i po dziwnych mutacjach będących wynikiem Wielkiego Poruszenia.
W jaskiniach żyją Koboldy, a w górach Trolle. Spotyka się także
wiele innych dziwnych istot. Niektóre istoty zachowały umiejętność
mowy i komunikowania się. Inne te umiejętności utrąciły na zawsze.
Podczas Wielkiego Poruszenia wydarzyła
się dziwna sprawa. Gdy świat się zmieniał, okazało się, że śmierć
nie ma już takiej władzy nad śmiertelnikami jak wcześniej. Okazało
się, że osoby, które umarły ożywają znowu. Jednak są wtedy słabsze.
Fakt ten został uznany za normalność, i każdy liczy się z tym, że
może zginąć. Jednak wie, że powróci do życia znowu. Niektórzy podczas
śmierci nie tracą sił, ale tracą pamięć. I nie pamiętają zabójców.
Nie pamiętają również wogóle swojej śmierci. Żyją jakby nigdy nic
się nie stało. Niektórzy jednak pamiętają swoje poprzednie życie,
swoje śmierci i swoich oprawców. I celem ich życia staje się chęć
dokonania zemsty.
Spisane przez Sethara Podróżnika, Maga Czasu i Historii.
|