Skąd można wziąć pieniądze i jak handlowac lub nawiązać konwersację z NPC???
Nie z wszystkimi NPC'ami można nawiązać konwersacje (niestety - chcielibyśmy, aby tak było, ale nie da się - wymagałoby to za dużego nakładu pracy. Jednak wszystkie powinny mieć chociaż jedną standardową odpowiedź). Do nawiązania konwersacji z NPC'em służy komenda 'zapytaj'. Np.: zapytaj krasnoluda o prace, zapytaj elfa o zadanie, zapytaj niziołka o pomoc. Jeżeli takowy będzie miał daną informację wtedy odpowie i pokieruje dalszą częścią rozmowy.
Jeżeli chodzi o zarabianie pieniędzy to są na to różne sposoby. Można zbierać zioła i sprzedawać je u Zielarzy, można polować na zwierzęta i sprzedawać ich skóry. Można wykonywać zlecane przez niektórych NPC'ów zadania - nie wszystkie są jednak płatne gotówką. Niektórzy z NPC'ów mają pracę do wykonania, za którą są gotowi zapłacić. Można wreszcie zabijać NPC i sprzedawać pozostałości, niektórzy z NPC'ów posiadają przy sobie gotówke.
Mozna brać na Warlocku sluby? Słyszalam ze teoretycznie nie..... ale fajnie by bylo chociaaz w takiej grze miec tego kogos ...:]
No coz.
Niestety, jeszcze nie mozna. Bedzie to mozliwe, jak i wiele innych rzeczy - niestety! Rak sprawnych do pracy nam brakuje, czyli innymi slowy, jest niewielu magow, ktorzy potrafiliby to zrobic. A ci, co potrafiliby, maja i tak juz za duzo pracy w innych miejscach Warlocka...
Jesli ktos chcialby naprawde mocno zaangazowac sie w sprawy Warlocka, potrafi kodowac w C, C++ lub LPC, oraz pisze dobre opisy (lub ma kogos, kto mu napisze)
to zapraszam do pomocy...
Umiejetnosci mozna trenowac jedynie u trenerow, ktorzy oferuja takie mozliwosci, a przy odrobinie checi nic trudnego ich znalesc.
Aby zorientowac sie czy dany osobnik jest trenerem oraz czego ewentualnie moglby nas nauczyc, nalezy wpisac komende: trenuj.
Aby trenowac trzeba posiadac odpowiednia ilosc monet i uzyc jednej z komend:
trenuj /nazwa_umiejetnosci/ - 1 lekcja
trenuj intensywnie /nazwa_umiejetnosci/ - kilka lekcji
np. trenuj tarczownictwo
Aby wywolac umiejetnosci naszej postaci uzywamy komendy: "umiejetnosci", w skrocie "um".
Istnieja pewne okreslone grupy umiejetnoci np. um bojowe. Aby je wywolac wpisujemy po prostu um bojowe, um zlodziejskie itd.
Aby zorientowac sie ile to jest ledwo, mizernie, slabo polecam komende: "poziomy umiejetnosci" oraz do pozniejszego wykorzystania komende "poziomy"
Musze zaznaczyc, ze jezeli wytrenujemy np: wlocznie do poziomu slabo u trenera to nie osiagniemy zamierzonego efektu, umiejetnosc ta bedzie dzialala na poziomie tylko 25%. Aby zwiekszyc skutecznosc trzeba uzywac tej umiejetnosci. Jedynie praktyczne uzywanie danej umiejetnosci pozwala na jej rozwoj do wczesniej wytrenowanego u nauczyciela poziomu. Tak jest z kazda umiejetnoscia.
Przyklad:
trenujemy zielarstwo do poziomu powierzchownie - biorac pod uwage, ze jeszcze nie uzywalismy tej umiejetnosci nasza zdolnosc zbierania i rozpoznawania ziol ogranicza sie jedynie do wiedzy czysto teoretycznej czyli 25% tego co udalo nam sie wytrenowac. Teraz wychodzimy na trakt i zbieramy ziola, praktyka sprawia, ze umiejetnosc ta powoli rosnie osiagajac 30%... 50%.. az w koncu 100% - czyli poziom uma zielarstwo osiagnal pelny, wytrenowany poziom - w tym wypadku powierzchownie - czyli bedziemy zdolni nie tylko znajdowac wiecej ziol, ale takze rozpoznawac ich wlasciwosci i nazwy.
Nie ustawiamy rozwoju cech w opcjach postaci lecz mamy na nie znaczacy wplyw. Na przyklad wycinanie drzew powoduje przyrost glownie sily i wytrzymalosci. Zbieranie ziol przyrost cech mentalnych. Dzieki walce wzrastaja glownie bojowe, a takze odwaga.
Sprawdzanie jak sie nasza postac rozwija umozliwiaja roznego rodzaju swiatynie dzieki komendzie 'medytuj'.
Ilosc doswiadczenia jaka idzie w dana ceche okreslana jest przez rase i sposob pozyskania doswiadczenia.
Podam silne i slabe strony przyrostow poszczegolnych ras:
czlowiek - zadnych plusow, zadnych minusow
elfy - priorytetem jest zrecznosc, inteligencja i odwaga.
krasnoludy - wysoka sila, wytrzymalosc oraz odwaga, niska zrecznosc
kmarany - bardzo wysoka zrecznosc, inne cechy nieco nizsze niz u ludzi
orki - sila, wytrzymalosc i odwaga(nie doruwnuja krasnoludom), zrecznosc nieco nizej niz ludzi, niskie cechy mentalne
gobliny - wysokie cechy bojowe, niskie mentalne
reptiliony - bardzo wysoka wytrzymalosc, spora zrecznosc, wysoka madrosc i spora inteligencja. Wada tej rasy jest niesamowicie niska odwaga (srednio dwie cechy nizej od czlowieka na tym samym poziomie)
gnomy - inteligencja, wytrzymalosc i zrecznosc to cechy priorytetowe.
niziolki - wysoka zrecznosc, spora wytrzmalosc, niska sila i odwaga
Doświadczenie, doświadczenie zadaniowe, brutalność, poziom graczy.
Na Warlocku istnieja zadania, lecz doswiadczenie z nich mozna stracic ginac swoja postacia. Kazda cecha posiada wlasne ograniczenia, ktore modyfikuja jej przyrost, czyli nie ma zadnej ogolnej brutalnosci, tj. fakt ze posiadamy szczegolnie wysokie cechy mentalne, nie powoduje ze cechy bojowe wzrastaja nam wolniej. Generalnie cechy niskie uzyskujemy za niewielka ilosc doswiadczenia, wyzsze poziomy cech wymagaja coraz wiekszych jego ilosci. Przypomina to nieco funkcje logarytmiczna, badz wykladnicza - zaleznie od tego jak patrzymy. Przy czym DOTYCZY TO KAZDEJ CECHY ODDZIELNIE.
Nie ma poziomow graczy jako takich. Nie mozna tego nijak sprawdzic. Metoda uzywana przez graczy do okreslenia sily postacie jest zliczanie podcech. 1 cecha to 5 podcech.