Warlock - Oficjalna Strona

Wieści z Warlocka - Komentarze do pytań

Lokkak - 16 Wrz, 2008 - 13:10
Temat postu: Komentarze do pytań
Komentarze do pytań do Wizów i nie tylko.

Am_ napisał:
Nie rozumiem zalozenia dla ktorego podczas ostatnich zmian w wygladzie udostepniona zostala rowniez opcja 'zmiana rasy'. Jesli rasa ktora sie gralo przestala sie podobac, zakladam nowa postac. A dawanie szansy, wyexpionej juz postaci z pewna suma monet na koncie ot tak, na zmiane rasy, jest dla mnie czyms irracjonalnym. Imho myslal ktos w ogole nad tym co zrobil?


Nie wiem czy kojarzysz - ale zdarzały się w przeszłości już zmiany rasy - wymagało to jednak interwencji magów. Jednak co w wypadku postaci, które wpadły w pułapkę wybierając rasę - wybrały gnoma czy niziołka - a potem dowiedziały się jak to fajnie być ładnym, pięknym i przede wszystkim zielonym - teraz każdy ma taką możliwość.

Nie wolno zapominać przy tym, że cały świat jest przesycony magią i skoro można stać się żabą to co za problem aby elf stał się reptilionem. Tym bardziej, że bardzo często gracze po obejrzeniu jakiś władców pierścieni i podobnych wybierają elfy i kończą z postacią, która nie pasuje do tego, kogo chcieliby i co ważniejsze potrafiliby odgrywać.

Dodatkowo nie każdy jest Drannorem, który potrafi sobie nową postać w dwa tygodnie wyexpić do nieosiągalnych dla wielu poziomów. Dla nowych osób te kilka podcech jakie udało im się uzyskać jest cennych i ich strata (poprzez zakładanie nowej postaci innej rasy) mogłaby być bolesna. Dla wielu starszych graczy podobnie. Alternatywą może być zniechęcenie do gry - ja tam wolę aby inni gracze sobie pozmieniali rasy na takie, jakie im bardziej pasują niż aby brnęli dalej w wybraną na początku rasę a w końcu zniechęceni odchodzili.

Dodatkowo, gdy pojawia się zniechęcenie, frustracja ludzie zaczynają kombinować - później na traktach można znaleźć plecaki wypełnione platyną przeznaczoną dla secondów.

Nie zapominaj przy tym, że zmieniając rasę tracisz gildie, do których nowa rasa nie może należeć.


ps. Nie - nie skorzystałem z tej możliwości. Wink

Pozdrawiam. Smile
Am_ - 17 Wrz, 2008 - 06:36
Temat postu:
Kogo masz na mysli piszac 'Nie kazdy jest Drannorem' . Jakos wierzyc mi sie nie chce ze Ci co graja nie potrafiliby tego zrobic a nowych graczy jakos nie zauwazylem. Gram w miare czesto. Nie chce sie tu z nikim klocic, wyrazam jedynie swoja opinie na ten temat i stanowczo nie popieram tego typu 'pozwolen'.
Lokkak - 17 Wrz, 2008 - 16:00
Temat postu:
Am_ napisał:
Kogo masz na mysli piszac 'Nie kazdy jest Drannorem'.


Odniosłem się w ten sposób do jego informacji, że w ciągu dwóch tygodni można nabić 260 podcech (gdzieś na tym forum). Na mudzie jest bardzo wielu graczy dla których taka suma nawet pierwszą postacią jest nieosiągalna i to co nabili, zarobili jest dla nich bardzo cenne. Jeżeli do tego gra pierwotnie wybraną rasą okazałaby się błędem mogliby po jakimś czasie zrezygnować. Nie zapominaj, że niektórymi rasami bardzo trudno przebić się przez średni poziom aby móc w miarę prosto zabijać większe potworki i wymaga to zabicia tysięcy potworków po których postępów nie widać.

Am_ napisał:
Jakos wierzyc mi sie nie chce ze Ci co graja nie potrafiliby tego zrobic a nowych graczy jakos nie zauwazylem. Gram w miare czesto.


To coś słabo - ja spotkałem w tym roku około 10 nowych graczy - ale kmarany mają wyższą infrawizję. Razz


Pozdrawiam. Smile
Krwin - 14 Lis, 2008 - 05:38
Temat postu:
Może nie powinienem się odzywać- w końcu nieobecni głosu nie mają, jednak się odezwę : ).

Możliwość zmiany rasy, bez konieczności interwencji magów, wydaje mi się złym pomysłem.

Uważam, że znacznie sensowniejszym pomysłem byłoby rozwinięcie informacji o rasach w ramach opisów przy tworzenia postaci- na przykład o informację o tym, czy rasa ma jakieś gildie rasowie itp.

Uważam, że cały sens muda polega na budowaniu jakiejś wirtualnej tożsamości- nie ważne, czy ktoś uważa że istotniejszym elementem tej tożsamości będą wyekspione cechy, erpegowy charakter postaci, czy też przynależność gildiowa. Niemniej jednak muszą być jakieś stałe punkty odniesienia dla tej tożsamości- w innym wypadku przywiązanie jest mniejsze, i pojawia się niepotrzebny chaos.

Nie uważam, aby ułatwianie zmian godzących w "porządek świata przedstawionego" który oferuje mud, miało przyczynić się do zwiększenia jego popularności. Jestem głęboko przekonany, że popularność muda w jakimś stopniu wynika z tego jak spójny i całościowy oferuje "świat przedstawiony", inaczej to już matematyka wynikająca z mechaniki systemu- nic więcej.

Uważam, że sporym problemem muda jest dysproporcja jeśli chodzi o osadzenie ras w realiach- "świecie przedstawionym". Odkąd zostało zlikwidowane Arshen, a Kmarany zostały przeniesione do Orchii, stało się to dla mnie czynnikiem demotywującym do tego stopnia, że praktycznie przestałem wracać na muda.

Uważam, że strategicznym celem dla muda powinno być właśnie stworzenie gildii, czy też innych elementów systemu, które wszystkie rasy osadzały by w jego realiach.

Uważam, że na dłuższą metę nie ma miejsca na mudzie dla ras, które nie są w nim mocno osadzone.

Dlatego dla mnie naturalniejszym pomysłem było by albo- dorobienie pewnych braków- albo- usunięcie niektórych ras- z możliwością zmiany na którąś z istniejących, dla graczy którzy się na nie zdecydowali.

Natomiast możliwość zmiany rasy, tak jak rozumiem, że obecnie została wprowadzona- wydaje mi się działaniem doraźnym, sprzecznym ze strategicznymi celami muda.

Chętnie wysłucham kontrargumentów.

Z góry przepraszam, jeśli źle rozumiejąc wprowadzone zmiany (nie sprawdziłem ich w praktyce), gadam coś od rzeczy.

Pozdrawiam.
Lokkak - 14 Lis, 2008 - 10:18
Temat postu:
Krwin napisał:
Natomiast możliwość zmiany rasy, tak jak rozumiem, że obecnie została wprowadzona- wydaje mi się działaniem doraźnym, sprzecznym ze strategicznymi celami muda.


Jednorazowo - tylko Ci, którzy mają opis niedostosowany do nowych norm mogą to zrobić. Jednorazowa sytuacja, która pewnie się nie powtórzy - imho nie ma potrzeby do tego wracać. Już się stało, parę osób z tego skorzystało, większość chyba nie (przynajmniej nikt kogo znam nagle nie zmienił rasy).

Krwin napisał:
Hej- mam kila pytań dotyczących nowej sytuacji.

Po pierwsze- jak rozumiem, w nowej sytuacji muszę od nowa stworzyć postać.

Jednak gdy staram się "wejść w bramę"- mud informuje mnie, że nie ma potrzebnego opisu, i nic się nie dzieje.


Z tego co pamiętam wymagane jest opisanie budowy ciała i jeszcze jednej rzeczy (jeżeli zapytasz kobietę o cechy powie Ci co _MUSISZ_ opisać). Dodatkowo musisz wybrać które dwie z wybranych wcześniej cech opisujących postać są cechami głównymi (tworzą krótki opis). Przeczytaj uważnie to co mówi kobieta. Jeżeli będą jakieś problemy zgłoś błąd - pomoc do tworzenia nowego opisu się zmieniła już sporo.

Krwin napisał:
Aby móc ją podjąć- chciałbym zapytać- jak wygląda sytuacja Kmaranów i ich gildii, czy zostały wprowadzone jakieś zmiany? Były tego typu plany snute przez dłuższy czas, jak rozumiem nie tylko przeze mnie... Jeśli nie, czy planowane są w jakimś możliwym do przewidzenia czasie jakieś zmiany, i czy ich ogólny kierunek jest możliwy do określenia?


Na początku trzeba stworzyć genezę rasy tak aby była zgodna z Kryształami Czasu. Pewne pomysły w tej kwestii już są - jeżeli zostaną zaakceptowane będzie można dalej pracować nad dalszymi założeniami. W gildii pewne rzeczy się zmieniają. Pewne zmiany na Edoral są regularnie wprowadzane - o niektórych możesz się dowiedzieć z tablicy (o ile nie zmienisz rasy).

Pozdrawiam. Smile
Krwin - 14 Lis, 2008 - 17:44
Temat postu:
Dziękuję za odpowiedzi (Lokkak i Garagoth)!

W kwestii Kmaranów- jeśli trwają jakieś prace, i potrzebujecie pomocy, chętnie się jakoś włączę.
Kilka pomysłów było na różnych etapach tworzonych, mimo licznych reinstali i zmian komputerów, wciąż mam na dysku sporo stworzonych już materiałów i opisów- rozumiem, że niektóre mogą nie być kompatybilne z obecnie obowiązująca koncepcją, ale niektóre mogą się przydać.

Chętnie też włączę się w pracę koncepcyjną, jeśli jakaś jest teraz na tapecie.

Nie wiem kto w jakim stopniu koordynuje te prace, więc podaję tutaj maila: dziewiatyMAUPApoczta.onet.pl

Polecam się ; )

Pozdrawiam.
Drannor - 01 Cze, 2009 - 14:28
Temat postu:
Schalazar napisał:
Ghash mi kiedys powiedzial, ze teraz kusnierstwem zajmuje sie niejaki Azrail, jego asystent, bo on juz ponoc nie zajmuje sie tak przyziemnymi sprawami jak dokodowywanie rzeczy. Dawno dawno temu wysylalem mu jakies okolo 15 przedmiotow nowych do wyrobu w kusnierstwie, do tej pory ich nie widac.


Hurg, weź odpuść 2 godzinki expa na arce i zakoduj chłopakom zabawki;p
Lokkak - 03 Wrz, 2009 - 15:08
Temat postu: @Kungar w Pytaniach
@Kungar
Z parowaniem u tego krasnoluda może być tak jak z parowaniem u wędrownego nauczyciela (Tassir czy jakoś podobnie) - możesz co prawda wytrenować nieco więcej niż jest ustalone dla niezgildiowanych - ale po jakimś czasie te umiejętności wrócą do poziomu wcześniejszego. Więc ten trener to taki worek bez dna dla gotówki.
Kungar - 03 Wrz, 2009 - 15:33
Temat postu:
Ale cena za trening większa. Codziennie natomiast komunikat, że nauczył mnie już wszystkiego.
Drannor - 03 Wrz, 2009 - 15:36
Temat postu:
Kungar napisał:
Ale cena za trening większa. Codziennie natomiast komunikat, że nauczył mnie już wszystkiego.


Umiejętności spadają stopniowo. Więc np miałeś 35 parowania, zrobiłeś 2 treningi, masz 37.

Spadł Ci 1 pkt, masz 36, więc płacisz za ten ostatni trening.
Drannor - 17 Paź, 2009 - 18:29
Temat postu:
Cytat:
czy to, ze lazi sie ciagle wyczerpanym itd. podczas expa to jest nowy 'ficzer' czy kwestia przypadku?


Hah, nowe bajery buzery. Używanie specy męczy. Have fun;p
Lokkak - 15 Lis, 2009 - 17:47
Temat postu:
@Krzyś
Ten efekt nie pojawił się po dobyciu i opuszczeniu pewnego kostura (przyspieszenie wzrostu mentali)? Ewentualnie przy ponownym opisywaniu postaci przechodziłeś za blisko elfa i się zaraziłeś. Razz
Krzyś - 15 Lis, 2009 - 18:39
Temat postu:
Opcja z kosturem calkiem prawdopodobna, ale nie pomne juz, gdyz ostatni raz mialem go w reku przed jakims rokiem (pozniej nastapila przerwa w graniu). Mi osobiscie wydaje sie to raczej niezbyt mozliwe, ciekaw wiec jestem odpowiedzi Garagotha. No chyba, ze Ghash rzeczywiscie takiego bugasa w tym kosturze popelnil...
Lokkak - 15 Lis, 2009 - 19:44
Temat postu:
W takim razie to pewnie zasługa tego, że jesteś Strażnikiem Wiedzy - w końcu stanowisko do czegoś zobowiązuje. Razz
Lokkak - 20 Lis, 2009 - 19:43
Temat postu: @htrug
Grobowiec nigdy nie był dla średniaków - a szkoda.
htrug - 21 Lis, 2009 - 00:34
Temat postu:
to dla kogo byl? jest?
jak ja tam postepow to nie jestem w stanie zrobic postacia nie sredniakowa w normalnym cieszacym moj ryj czasie?
hmmmm?
Drannor - 30 Kwi, 2010 - 07:41
Temat postu:
Gruushka napisał:
Czy zmiana w ciosach specjalnych miala na celu spowodowanie ze ok 20% specy bedzie spudlowana:

Kod:


--- STATYSTYKI SPECIALA ---
                |
          Pudlo |     3 278 |
     Nieznaczne |        65 |
         Lekkie |       481 |
        Bolesne |     2 795 |
       Powaznie |     4 853 |
        Ciezkie |     2 658 |
   Rozchlapujac |     1 852 |
           Suma |    15 982 |



Zaznaczam ze 90% specy była wyprowadzana w mobki które nie są zbyt silne (Osgiliath)

Taka luźna statystyka...


Hyh, w legendach po "reformie" specy na statach epik/epik/epik w pudłowałem 90% przypadków. Potem Garagoth poprawił, ale też często nie trafiałem (nawet królika, więc wnioskuję że staty przeciwnika nie mają tu za dużego znaczenia).

W Jihadzie na akrobacie w ogóle nie trafiałem. Podobno poprawili to, ale w międzyczasie odechciało mi się grać.
Lokkak - 30 Kwi, 2010 - 20:50
Temat postu:
Drannor napisał:
W Jihadzie na akrobacie w ogóle nie trafiałem. Podobno poprawili to, ale w międzyczasie odechciało mi się grać.


Jakoś nie odczuwam tego poprawienia celności. Na duuuuużo ponad akrobacie pudłuje sporo ponad połowę speców.
htrug - 02 Maj, 2010 - 20:07
Temat postu:
teraz obserwuje podobne rzeczy na serverach L2 - tak tak botuje na takowych
powstaje serverow milion trzysta pinćset dwiescie osiem i pol i kazdy admin pisze, ze jest zajebisty i poprawi kazdego buga - a tak naprawde to nikt nic nie potrafi zrobic i czeka na darmowa paczke z updejtami
oczywiscie kazdy z tych serverow ma fontem 88 jebniete DONATE...czekamy jak jakis nadziany lolek zdonejtuje czapke, konia, slonia...kase zbieramy i game over closed po 1 miechu ostrej farmy

wacek to ewenement: tutaj nie ma donate, misiek sam wyklada kase na server na ktorym nie pracuje, rok temu mu sie przysnilo, ze takowy jeszcze istnieje - pewnie ma zlecenie stalej oplaty ; )
nikt juz nic nie poprawia (to co zrobiliscie pare lat temu bylo cool story i szacun dla was za to) odkad esail dostal zycie na gwiazdke, a bomk sie wkurwil na mozga ingwara - swoja droga psuja z niego nie z menty, ale to inna historia
reasumujac: mamy zaraz wybory i jakos takos wacek mi przypomina zycie politykow, kazdy obiecuje jajka pozlacane, a jak przyjdzie juz wdrozyc cos to ....az sie nie dymi

papa! udanych grillow!
Drannor - 03 Maj, 2010 - 10:51
Temat postu:
http://www.ageofconan.com/ i tyle w temacie:P
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
PNphpBB2 © 2003-2006