Warlock - Oficjalna Strona

Bank Pomysłow - Kolorki w mudzie

Aethan - 31 Sty, 2009 - 11:59
Temat postu: Kolorki w mudzie
Moze nie kazdy gral pewnie w Barsawie czy Arkadie, chodzi o to, ze mozna w opcjach ustawic tzw. kolorki, ktore pomagaja wyodrebnic poszczegilne zdarzenia w mudzie. I tak jak leje jakiegos potwora w walka jest dosc dluga i opisy potrafia zwalac sie jeden po drugim i nie zawsze jest szansa na przeczytanie wsyzstkiego a tym bardziej jesi dostanie sie poczte lu ktos wszedl lub wyszedl z lokacji, kto uderzyl teraz badz nawet udane zagrania defensywne jak uniki czy parowanie. Te kolorki naprawde pomagaja w grze i nie kazdy ma, ze tak powiem mozliwosc stworzenia odpowiednich trigerow bo albo nie umie albojego klient nie obluguje takich :bajerow: Smile. Dzieki temu gra poprostu bedzie czytelniejsza. Ja zrobilem sobie pare kolorkow ale gram moze dobiero tydzien i zanim poznam wszystkie mozliwe kombinacje do ustawien odpowiednich troche to potrwa a moze omijac mnie w ten sposob wiele ciekawych sytuacji, ostatnio nawet nie wiedzialem ze dostalem poczte bo nie zobaczylem komunikatu Smile.

Pozdrawiam All!!
jeriki - 31 Sty, 2009 - 21:30
Temat postu:
Witam,

Chodzi Ci zapewne o opcje klienta do mudow a nie samego muda.

Zaloz temat w odpowiednim dziale (Technikalia) a ktos napewno
Ci pomoze.

Ja moge pomoc w skryptach zmuda, cmuda i ewentualnie tfa.
Ghash - 02 Lut, 2009 - 11:51
Temat postu:
W sumie dorobienie kolorkow to chyba zadna filozofia, ale wlasciwie trzebaby poznac zdanie Garagotha tutaj jakie on ma zapatrywania i dlaczego wlasciwie o tym nie myslimy. Chociaz mnie kolorki osobiscie troche raza, wygodniej zrobic wlasne bo nie kazdemu sie spodobaja te ktore wysle mud:P

a PS: Jeriki jemu chodzi o kolorki muda, nie o skrypty.
Garagoth - 10 Lut, 2009 - 09:12
Temat postu: Kolorki
Witam,

Z kolorkami w mudzie jest kilka problemów.
1. Nie każdy terminal je obsługuje tak samo.
2. Nie każdemu spodoba się zestaw kolorów, który zaproponujemy
3. Zaraz ktoś powie, że chciałby jeszcze takie to a takie zdarzenie mieć pokolorowane, a my uznaliśmy że nie ma potrzeby.
4. 99.9% osób i tak używa klientów dedykowanych do gry w mud'y, więc osoby takie mogą same napisać sobie takie kolorowanie, jakie lubią i jakie im najbardziej odpowiada.
5. Z powodów powyższych, kolorki które zrobić moglibyśmy używałoby 0.1% osób grających, z czego połowie by się one nie podobały, a druga połowa i tak by nie używała, bo by nie wiedziała że można.

Czy to wyjaśnia moje stanowisko w kwestii kolorków?
Jest sporo osób, które mogą pomóc w konfiguracji kilku znanych klientów mudowych, a do tf'a pewnie można bez kłopotu dostać gotowe pliki.

Pozdrawiam,
Garagoth.
Lokkak - 10 Lut, 2009 - 23:58
Temat postu: Re: Kolorki
Garagoth napisał:
1. Nie każdy terminal je obsługuje tak samo.


Podstawowe 16 kolorów też? W końcu są mudy, które natywnie kolorują wysyłany tekst

Garagoth napisał:
2. Nie każdemu spodoba się zestaw kolorów, który zaproponujemy
3. Zaraz ktoś powie, że chciałby jeszcze takie to a takie zdarzenie mieć pokolorowane, a my uznaliśmy że nie ma potrzeby.


Tutaj zamiast definiować na sztywno odwzorowanie warto by było definiować grupy zdarzeń do których kolory byłyby ustawiane.
Coś w rodzaju:
opcje kolory +
A potem można zmieniać
opcje kolor cios-we-mnie czerwony
opcje kolor cios-druzyny niebieski
opcje kolor cios-w-druzyne czerwony
opcje kolor wyjscia zielony
opcje kolor-tla wyjscia czerwony
...


Garagoth napisał:
4. 99.9% osób i tak używa klientów dedykowanych do gry w mud'y, więc osoby takie mogą same napisać sobie takie kolorowanie, jakie lubią i jakie im najbardziej odpowiada.


Czasami znalezienie skryptów, albo nawet i dokładnych regexpów opisujących wybrane akcje jest problematyczne. Przykładem niech będą chociaż ciosy. Wchodząc gdzieś i widząc nagle jakieś czerwone linijki byłoby od razu wiadomo, że trzeba uciekać, natomiast obecnie można spotkać kogoś z niestandardowymi opisami walki, kogo nie mamy pokolorowanego i zanim się zorientujemy, że należy zwiewać już widzimy opisy "śmierci".

Dodatkowo kolorki dodawane przez muda mają dwie niezaprzeczalne zalety - nie musimy ich aktualizować cały czas (np. do tej pory nie mam kolorowanych ciosów z Ardy) oraz szybkość przetwarzania. Przetwarzanie tekstu na poziomie klienta, przy dużej liczbie wzorców staje się coraz wolniejsze. Dzięki kolorkom na mudzie możnaby uniknąć padów wynikających z zakrztuszenia się klienta muda dużą porcją tekstu do pokolorowania na raz. I tak - wiem, że w wypadku kolorowania po stronie klienta ciężar operacji spoczywa na wielu maszynach na raz, natomiast w wypadku kolorowania na mudzie wszystkim musi się zająć serwer - ale serwer będzie te operacje robił dużo szybciej, gdyż nie będzie musiał przy każdym wysyłanym tekście parsować wieloma regexpami wielu wierszy.

To takie luźne przemyślenia po krótkiej wizycie na forum.

Pozdrawiam,
Lokkak
Khorgim - 11 Lut, 2009 - 20:05
Temat postu:
A tam, kolorki by sie przydalby. Bez nikt jakos tak szaro.

K.
Schalazar - 11 Lut, 2009 - 20:50
Temat postu:
W pelni popieram, aby wprowadzic kolorki.

Pozdrawiam
Drannor - 11 Lut, 2009 - 21:40
Temat postu:
A ja popieram Garagotha.

Poza argumentami, które podał dodałbym jeszcze niepotrzebne marnowanie wizogodzin na bajer, który każdy gracz może sobie zrobić we własnym zakresie.

Szkoda, żeby nasi magowie robili kolorki zamiast kodować super wypasione elementy świata:P

Pokolorowanie muda od strony gracza wcale nie jest trudne, ani czasochłonne.

Pomysł Lokkaka z opcjami dla każdego zdarzenia przemilczę;)
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
PNphpBB2 © 2003-2006