Autor |
Wiadomość |
Ragar
|
|
Temat postu:
Wysłany: 03 Gru, 2003 - 19:52
|
|
Papla
Dołączył: 20 Wrz, 2003
Posty: 368
|
|
Drake jak to nie ?
Byl Stanowczy nakaz - nie bic wiosek jestescie Dumnymi kotami.
Tak samo Orki maja nakaz - wasze panstwo nie bic wiosek bronic ludnosc.
Jakie jeszcze nakazy maja orki ktorych nie maja koty ?
Prosze wymienic.
Ragar |
|
|
|
|
|
Ynshrug
|
|
Temat postu:
Wysłany: 03 Gru, 2003 - 20:01
|
|
Skryba
Dołączył: 10 Lis, 2003
Posty: 95
Skąd: Nieznane
|
|
I wszystko jasne |
|
|
|
|
|
Drake
|
|
Temat postu:
Wysłany: 03 Gru, 2003 - 20:06
|
|
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy
Dołączył: 11 Sie, 2002
Posty: 1020
Skąd: Roscor-Tornt
|
|
Nie mowie o nakazach, rozkazach, pokazach i ukazach.
Mowie o podlozu historycznym, o Genesis swiata, o wojnach z demonami z reptilionami i z elfami. O tym czego kmaranom brakuje, podobnie jak cyborgom w Blade Runnerze, o wspomnieniach. |
_________________ "Ci reptilioni są dziwni, nawet dla mnie."
Cadron, król Góry Feniksa, Mistrz Kamienia arcykapłan Gotam-Gora
|
|
|
|
|
Myrr
|
|
Temat postu:
Wysłany: 03 Gru, 2003 - 20:07
|
|
Uczeń - Powieściopisarz
Dołączył: 24 Wrz, 2003
Posty: 47
Skąd: Warszawa
|
|
Wiec daj nam czas aby to stworzyc
krysztaly nie powstaly w ciagu miesiaca wiec czego oczekujesz |
|
|
|
|
|
Ynshrug
|
|
Temat postu:
Wysłany: 03 Gru, 2003 - 20:19
|
|
Skryba
Dołączył: 10 Lis, 2003
Posty: 95
Skąd: Nieznane
|
|
Re up:
Więc proponowałbym brać sie za stworzenie, a nie doczepiać się do luk
i dziur w RPG-u innych. Tak jest o wiele prościej. |
|
|
|
|
|
Ghark
|
|
Temat postu:
Wysłany: 03 Gru, 2003 - 20:57
|
|
Początkujący
Dołączył: 26 Gru, 2002
Posty: 23
|
|
re: Ragar
z toba o rpg napewno nie podejme dyskusji - przecierz ty wiesz wszystko najlepiej wiec po co?
re: Ilear
1. Mam nadzieje ze masz zgode rozmowcow na wklejanie tych logow bo w przeciwnym wypadku jest to niesmaczne.
2. Co do tresci tego loga to nie rozumiem co miala jajcarska rozmowa z irca wniesc do rozmowy o orkach?
Ghark |
|
|
|
|
|
Ilear
|
|
Temat postu:
Wysłany: 03 Gru, 2003 - 21:16
|
|
Skryba
Dołączył: 11 Lip, 2002
Posty: 72
Skąd: Wytwornia Koparek pod Krakowem
|
|
re up:
tak mialem, i miala wniesc...troche powiewu swiezosci i luzu |
_________________ Ilear aep Elleiseh, elf z zamilowania, Wladca swojego Pierscienia, Mroczny Krolik z Wysp Fajfusa, Niepokonany w walce na zapalki, Imperator ssajacych lizaki, zagubiony i pozostawony przez matke na pastwe jej dzieci...
|
|
|
|
|
Karnak
|
|
Temat postu:
Wysłany: 04 Gru, 2003 - 00:27
|
|
Uczeń - Powieściopisarz
Dołączył: 02 Paź, 2002
Posty: 29
Skąd: Orchia
|
|
Ragar = rpg
i wszystko jasne :>
Ilear - a Ty myslisz, ze oficer odleje sie w brudnej i cuchnacej latrynie? Wiesz, ze w tym swiecie nie bylo takich lazienek jak dzis?
Naprawde nie mam ochoty dyskutowac z Ragarem o rpg-u, o tym jakie orki sa zle i nieerpegowe, a kmarany jakie bardzo, bardzo fajne i klimatyczne. Taka dyskusja mnie juz teraz smieszy, bo wiem ze nie ma sensu. |
_________________ Karnak Aron-Anghor, Komendant KSC, Szlachetny Uruk-hai
-------------------------------------------------------
Wszystko dla ciebie, Katanie i ku chwale Kompani Skalnego Czerepu!
|
|
|
|
|
Sethar
|
|
Temat postu:
Wysłany: 04 Gru, 2003 - 08:21
|
|
Administrator
Dołączył: 05 Lip, 2002
Posty: 279
Skąd: Gdańsk
|
|
Panowie. Spokoojniej troche.
Nie ma co przenosic animozji gidliowych poza Muda. A czepianie sie tego ze jedni maja to, inni tamto, a inni jeszcze czegos nie maja ale beda mieli jak zechca nie ma sensu.
Nie tylko rasa Kmaranów sie rozwija. Rozwija sie caly swiat. I wiele jeszcze sie zmieni. I napewno bedziecie wszyscy mogli dodac cos o siebie.
Moge mowic jednak tylko o swoich zasadach jakimi sie kieruje przy wymyslaniu zmian i nowosci.
Uwazam ze najlepszym sposobem zwiekszenia grywalnosci na mudzie jest wprowadzenie rownouprawnienia poprzez roznice. Dziwne to stwierdzenie sprowadza sie do jednego.
Jedni maja to, poniewaz nie maja czegos tam, co maja inni.
Jestem zwolennikiem tego aby to postacie kreowaly swoje postawy i zycie, jednak nie do konca. Moga kreowac charakter i zachowanie, jednak nie moga kreowac cech rasowych, ścisle przypisanych do danej rasy.
Najlepiej wyjasnie to na przykladzie Kmaranów (bo na nich znam sie): Kmarany jako rasa kotowatych ludzi moim skromnym zdaniem powinni czuc wstret do alkoholu. Nie chce narzucac takiego wstretu poszczegolnym graczom jakimis tam zasadami i prawami ktore to beda lub nie przestrzegac, zaleznie od swojego widzimisie. Uwazam, ze lepiej jest zakodowac znaczne obnizenie cech postaci upitego Kmarana, ktore to minusy same spowoduja, ze kmarany beda unikac picia. W polaczeniu z odpowiednimi komunikatami systemu bedzie to rpgowo wygladalo. Z drugiej strony nalezy zakodowac pewien system odpornosci na skutki upicia przy piciu duzych ilosci mimo skutkow ubocznych (takie rozwiazanie dla upartych alkoholikow).
Oczywiscie minusy pijanstwa mialyby wszystkie rasy, ale z roznym nasileniem. Kmarany powinny miesc stosunkowo najwieksze.
Chcac wymusic pewien kanon zachowania danego osobnika czy grupy osobników, ktory to kanon uznam za znaczacy dla calosci Muda szybciej wprowadze jakies systemowe rozwiazanie wymuszajace dane zachowanie, niz pozwole na dowolne interpretowanie ogolnikowych zalozen.
Zarzucicie mi ze mowie - ja, wprowadze, pozwole - ze sie wywyzszam, ale odpowiem wam, ze czuje sie bardzo odpowiedzialny za tego naszego Warlocka.
Powyzsza zasada jest chyba najradykalniejsza ze wszystkich, jakimi sie kieruje na Warlocku. Jednak przyznacie mi chyba racje. Jesli nie zgadzacie sie ze mna, to macie swiete prawo do tego. Jednak argumenty powinny byc konstruktywne, a nie tylko sprowadzone do bezsensownej klotni.
A wracajac do temtu (krotko):
Nie ma co sie sprzeczac o prywatne zachowanie postaci. Sprzeczajmy sie o charakter calej rasy, czy systemu na podstawie ktorego dana rasa jest tworzona. Takie sprzeczki sa bardziej produktywne.
Pozdrowka Sethar |
_________________ Kontakty 239598
NOWY
"Bytka abo ne bytka - to je zapytka" - Shakespeare w czeskim filmie
|
|
|
|
|
Ghark
|
|
Temat postu:
Wysłany: 04 Gru, 2003 - 11:45
|
|
Początkujący
Dołączył: 26 Gru, 2002
Posty: 23
|
|
re: up
zgadzam sie w 100% ze zroznicowanie ras jest kluczem do stworzenia ciekawego muda. Wlasnie ta roznorodnosc pozwoli na to ze bedziemy decydowac nie tylko o tym jak sie nazywa nasza rasa ale jak sie rozwina jej cechy, jak zareaguje na alkohol i nawet jak nas beda odbierac inni.
(Rewelacyjny przyklad to twierdza Badrog na Arkadii gdzie nieludzie sa traktowani wrecz brutalnie za to ludzie maja pelne prawa.)
Idac za ciosem... nie mam nic przeciwko zeby w Ranhar-Garze gwardia i ludzie na mnie krzywo patrzeli nie mowiac o powstajacej reptilonskiej Gascie...
Tyle ze to masa pracy i trzeba dac sobie duuuuzo czasu nim to nastapi.
Dla zlagodzenia powstalej nieprzyjemnej sytuacji:
Ciesza mnie deklaracje Ragara o tym jak bedzie staral sie kierowac kotami.
Zycze im nieniejszym wszystkiego najlepszego w rozwijaniu Bractwa.
Ghark |
|
|
|
|
|
Garagoth
|
|
Temat postu: O kurka.
Wysłany: 16 Gru, 2003 - 14:18
|
|
Mag Warlocka
Dołączył: 05 Lip, 2002
Posty: 184
Skąd: Orchia
|
|
Panowie. Kurde. No przeczytalem i sie zalamalem, a juz mi wracala ochota na kodowanie.
Ghark, Karnak - odpierdolcie sie od tego, czy Ragar erpeguje, czy nie, zajmijcie sie swoim erpegiem i dajcie czas kotom na dopracowanie swojego (Tak, Drake, do ciem pije - kufa, ile czasu Szyndler pisal KC? Daj Kmaranom choc polowe tego czasu, dobra? A poki co, tez sie odpierdol od erpega innych i zajmij sie swoim erpegiem)
Ech. Ide sobie w Neocrona pograc, bo mam dosc jak czytam takie popierdolone klotnie i wyzwiska na forum... ktore niekoniecznie maja pokrycie w rzeczywistosci.
Garagoth.
P.S.
To nie bylo zyczliwie. Tym razem nie. Moze innym bedzie. Jak sie uspokoicie, to moze nawet cos zakoduje. Np. system walki wreszcie naprawie. Wiec sie pogodzic grzecznie i dogadac.
G. |
_________________ Marudze, z przyzwyczajenia. Ale tak przyjaznie... zazwyczaj.
|
|
|
|
|
Ghark
|
|
Temat postu:
Wysłany: 17 Gru, 2003 - 13:05
|
|
Początkujący
Dołączył: 26 Gru, 2002
Posty: 23
|
|
Garagoth misiu moze bys sie uspokoil?
Zwroc prosze uwage na moj ostatni post a zaraz potem na to kiedy byl napisany? To sa posty sprzed 2 tygodni i jak narazie to tylko ty tutaj probujesz wznowic klotnie obrzucajac nas miesem... az mie zatkalo.
Ghark
Po namysle:
mam dosc szarpaniny...
Chcialo sie mi szarpac bo lubie tego Muda i ludzi na nim grajacych ale juz nie mam sily.
Przekazuje komendantowanie Karnakowi i wycofuje sie z aktywnego uczestnictwa zarowno na forum jak i na Wacku samym.
Pozdrawiam wszystkich cieplo i zycze sukcesow.
Ghark |
Ostatnio zmieniony przez Ghark dnia 17 Gru, 2003 - 14:22, w całości zmieniany 2 razy
|
|
|
|
|
Drake
|
|
Temat postu:
Wysłany: 17 Gru, 2003 - 13:09
|
|
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy
Dołączył: 11 Sie, 2002
Posty: 1020
Skąd: Roscor-Tornt
|
|
No tak. Zostalem zrugany juz przez ktoras kolejna osobe: Ragar, Myrr, Myorek i na koniec Garagoth. Nie wiem czy mam sie czuc wbity w ziemie czy co? No zupelnie sie nie poczuwam. Czy ja komu zle robie? Czy ja komu cokolwiek wogole robie? Chcecie Exp-Muda? To robcie tak dalej. Nagradzajcie expiarzy. Dawajcie im niedokonczone rasowki. (moja jest niedokonczona to jej wogole nie otwieram), BA! malo z krzesla spadlem jak zobaczylem ze Tak panie i panowie sa nawet dwie zawodowki. (tez niedokonczone, niedobalansowane, pelne bledow zarowno w kodzie jak i merytorycznych czy literackich).
Ja przestaje odzywac sie wogole. Bo widze, ze i tak nikt mnie nie slucha. A dyskusja na forum jest tylko dyskusja z graczami.
Ps: Nie znam sie na administrowaniu MUDem. Nie umiem kodowac. Ale jak dla mnie troche dziwne jest otwoeranie nagle dwu zawodowek z czego jedna masowa (undeadzi), a druga tylko dla paru ras w zasadzie (paladyni). To mniej wiecej tak jakby na arce w momencie gdy sa tylko rasowka LE i KMy powiedzmy otwarto nagle Zakon Sigmara i TW. Ciekawe co by wtedy bylo. Arka to nie Warlock, ale...
Tymi slowy koncze wszelkie publiczne wypowiedzi na temat tego muda. Jak rzeklem zajmuje sie swoim poletkiem, o ktore nota bene jeszcze musze sie troche z pewnymi ludzmi poklocic.
PS2: Juz pomijam fakt, ze nie bardzo maja gdzie expic te trzy rasowki, ktore sa a co dopiero te dwie zawodowki. Poza tym niespodziewam sie, zeby graczom "testujacym" te gildie szczegolnie zalezalo na tym zeby byly zbalansowane (czyt. slabsze, mniej przegiete), uporzadkowane i mialy wlasciwego (czyt. wyzszego taxa). Bledy, literowki oczywiscie tez. Byc moze jestem MUDowym pesymista ale spodziewam sie ze ludzie ci uzyja po prostu narzedzia, ktore dostali do reki i beda expic expic i jeszcze raz expic. Co tez czynia...
Drake (ponad 300 to calkiem niezly wynik, ale dlugo dlugo sie nie zwiekszy). |
_________________ "Ci reptilioni są dziwni, nawet dla mnie."
Cadron, król Góry Feniksa, Mistrz Kamienia arcykapłan Gotam-Gora
|
|
|
|
|
Sethar
|
|
Temat postu:
Wysłany: 17 Gru, 2003 - 14:48
|
|
Administrator
Dołączył: 05 Lip, 2002
Posty: 279
Skąd: Gdańsk
|
|
Mam pytanie natory ogolnej?
MOZEMY SIE DO CHOLERY ZABRAC DO ROBOTY ZAMIAST DZIWNE DYSKUSJE PROWADZIC BEZSENSOWNIE?
No tyle unoszenia. Teraz lagodniej.
Uspokujcie sie misie kochane.
Mysle ze wspolnymi silami uda nam sie wszystko doszlifowac tak aby kompromis uzyskac. Kompromis Grywalnosci - Expa - I ZABAWY!
Kochajmy sie! Jak to bylo w "Zemscie" czy innej sztuce?
Pozdrowka Sethar
I niech nikt nie mysli ze tak latwo wymiga sie od zabawy na Warlocku
Juz ja takiemu pokaze jak sie bawic mozna.
|
_________________ Kontakty 239598
NOWY
"Bytka abo ne bytka - to je zapytka" - Shakespeare w czeskim filmie
|
|
|
|
|
Uraki
|
|
Temat postu: Orky
Wysłany: 07 Sty, 2004 - 16:05
|
|
Początkujący
Dołączył: 07 Sty, 2004
Posty: 20
|
|
Hyh... zalozylem topic nie zauwazajac wczesniej tego wiec przeklejam to co tam bylo
Wzorujac sie na kmaranach i reptilionach zakladam ten topic sklaniajacy do wolnej dyskusji i pytan na temat orkow, bo dosc duzo ludzi ma jakies do nich zastrzezenia... Prosimy sie nie klocic i spokojnie poglady swe wyrazac, no i bez wycieczek osobistych takze.
Na poczatku wkleje cos z pewnej strony o krysztalach czasu bo jak zauwazylem duzo osob ktore trafia na strone Warlocka.. zagladaja na forum nim zaloza postac to sobie poczytaja.. jest to drobne rozszezrenie tego co jest na stronie Warlocka:
Cytat:
Rasa: ORKI
Wzrost: 151-200 cm; średnio 171-180 cm;
Waga : 51-100 kg; średnio 71-80 kg;
Wiek: żyją do 100 lat, dojrzewają mając 15 lat, a starczy wiek zaczyna się od 51 lat.
Wygląd: Orki należą do ssaków o humanoidalnej postawie. Chodzą najczęściej na lekko ugiętych nogach. Ich krępe, ciemnej karnacji ciało pokryte jest rzadkimi, szczeciniastymi włosami. Twarz mają pociągłą, o nabrzmiałych szerokich wargach i lekko przydużych zębach (szczególnie kłach).
Tryb Życia: Orki najczęściej spotykani są jako żołnierze, złodzieje (także zabójcy i kupcy) lub klerycy, aczkolwiek często w śród nich spotkać można także czarnoksiężników i iluzjonistów [do 10 POZ ]. Orki żyją najczęściej w bardzo licznych społecznościach. Ich mężczyźni odznaczają się ogromną ruchliwością i agresywnością. Rodziny orków są nadzwyczaj liczne, szczególnie, że panujący u nich system haremowy umożliwia samicom wspólną opiekę nad dziećmi. Nieżonaci orkowie najczęściej zbierają się w liczne bandy (w stronach cywilizowanych tworzą armie), które poza wojaczką mają za zadanie zapewnić wyżywienie reszcie społeczności. Najczęściej władzę wśród nich dzierży najsilniejszy i najbogatszy ork, którego doradcami jest rada starszych.
Występowanie: Orki zamieszkują najczęściej wszelkie nie zalesione i nie za gorące obszary. Na terenach cywilizowanych tworzą potężne państwa podległe władzy orków wyniosłych (Uruk-hai).
Znane języki: ich narodowym językiem jest język orków ponad to znają Wspólny Archipelagu Centralnego.
Cytat:
Rasa: ORKI URUK-HAI
Wzrost: 180 - 230 cm średnio 201-210 cm;
Waga: 80 - 130 kg średnio 71-80 kg;
Wiek: żyją do 100 lat, dojrzewają mając 15 lat, a czym starczy wiek zaczyna się od 51 lat.
Wygląd: Orki wyniosłe, zwane potocznie Uruk-hai różnią się od innych orków wielkością, masywnością ciała i swym nienaturalnym pochodzeniem, jako, że ich rasa powstała sztucznie. Wyglądem najczęściej przypominają swych mniejszych pobratyńców (tak samo mają ciemnej karnacji ciało, podobne twarze i także chodzą na lekko ugiętych w kolanach nogach). Cechą wyróżniającą ich jest sztywna, twarda (choć elastyczna) skóra. Po dłuższym przyglądaniu się jej widać, jednakże, że jest żywa, a pod nią zachodzi bardzo intensywny metabolizm.
Tryb Życia: Uruk-hai zajmują się najczęściej wojaczką i czczeniem swego Boga Katana (Kartana). Właśnie dzięki niemu w pradawnych zapomnianych już czasach ich rasa zyskała "nadludzką" cechę, dzięki której Uruk-haje zamieszkujące Orchię wyróżniają się potężną sylwetką i .. częściową regeneracją ciała. Właśnie dzięki tej ostatniej zdolności, dużej płodności i zaborczości udało im się podporządkować i "ucywilizować" dużą część półkuli zachodniej. Żyją do 100 lat i najczęściej spotykani są jako gwardziści i klerycy, aczkolwiek wśród nich zdarzają się inni żołnierze, oraz z rzadka przedstawiciele kast złodziejskich, rycerskich, czy czarodziejskich [do 10 POZ ].
Żyją najczęściej w bardzo licznych, miejskich społecznościach. Ich mężczyźni odznaczają się ogromną pogardą dla innych ras i agresywnością. Rodziny zakładają rzadko, aczkolwiek ze względu na zwyczaj opiekowania się kobietami zmarłych towarzyszy prowadzi to do systemu haremowego, z tym, że pierwsza żona dzierży bezwzględną władzę w domu. Dorośli Uruk-hai najczęściej tworzą bardzo zdyscyplinowane oddziały gwardii, których zadaniem jest obrona strategicznych miejsc, sądownictwo, pomoc militarna w wypadku zagrożenia poddanych i zbieranie wszelkich podatków (najlepiej w naturze) od słabszych ras, z tym, że rzadko kiedy egzekwują je, jeśli podatnicy znajdują się w trudnej sytuacji materialnej. Występowanie: Zamieszkują większość miast na podległych sobie terenach, aczkolwiek zawsze stanowią nieduży procent ich mieszkańców. Często ich oddziały lub armie spotyka się jako elitarną obsadę twierdz i innych warowni (a nawet bogatszych wiosek).
Występowanie: Państwa Katanów sprawują kontrolę nad wszelkimi centralnymi części dziewięciu z dziesięciu archipelagów znajdujących się na półkuli zachodniej Orchii (nie zdołali nigdy opanować jedynie archipelagu pajęczego). Od niepamiętnych czasów władzę wśród nich sprawuje niezmiernie liczna rodzina Katanów. Ich bogactwo, polityczne powiązania, dostęp do wszelkich szkoleń, a często i półboskie cechy sprawiają, że niekiedy wystarczy samo ich imię, by wywołać strach we wrogach.
Znane języki: ich narodowym językiem jest język orków, znają też Wspólny Archipelagu Centralnego.
No to takie drobnostki w razie czego jak cos znajde to wkleje wiecej...
Jak narazie to malo jest orkow na warlocku.... ale miejmy nadzieje ze zmieni sie to |
|
|
|
|
|
|
|
|