Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Drake
Temat postu: Podstawowy zbiór informacji dla początkujących - FAQ  PostWysłany: 30 Lip, 2004 - 19:04
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy


Dołączył: 11 Sie, 2002
Posty: 1020
Skąd: Roscor-Tornt
PYTANIA NAJCZESCIEJ ZADAWANE, WRAZ Z ODPOWIEDZIAMI NA NIE, CZYLI WARLOCK W PYTANIACH I ODPOWIEDZIACH.
Temat przeznaczony dla osob rozpoczynajacych swoja przygode z Warlockiem, jak i dla tych nieco bardziej zaawansowanych.


UWAGA: TEN TEMAT NIE SLUZY DO WYMIANY INFORMACJI. PROSZE POD ZADNYM POZOREM NIE DODAWAC W NIM SWOICH NOTEK.


1. Co to jest Warlock?
Warlock jest wieloosobowa gra tekstowa, tzw. MUDem, konkretnie LpMUDem. Gra polega na odgrywaniu wlasnej postaci, polaczonym z jej rozwojem. Postac opisywana jest przez szesc cech podstawowych: sile, zrecznosc, wytrzymalosc, inteligencje, madrosc i odwage oraz specyficzne umiejetnosci. Na poczatku gry nasze cechy beda zenujaco niskie (jak niskie mozemy sprawdzic komendami: poziomy sily/zrecznosci/wytrzymalosci itd), nalezy wiec na siebie uwazac.


2. Jak polaczyc sie z Warlockiem?
Najprostsza metoda jest w przypadku uzytkownikow Windows: Start->Uruchom->telnet warlock.pl 23 (trzeba to wpisac z klawiatury), nastepnie Enter i powienien sie pokazac ekran startowy.
Dla wygody polecam jeszcze wlaczyc w opcjach telnetu tzw. echo lokalne. Aby to uczynic nalezy: Kliknac w okienku telneta na pasku Terminal->Preferencje->W Opcjach terminala zaparafkowac sobie echo lokalne. Umozliwi nam to podglad tego co piszemy.
Uzytkownicy Linuxa zapewne beda potrafili uruchomic telnet.
Inne programy ktore nadadza sie do polaczenia z Warlockiem to PUTTY i SSH.


ADRES WARLOCKA: "warlock.pl 23", gdzie 23 to tzw. port.
Adres cyferkowy to: 213.77.44.100 (takze trzeba podac port)


Do bardziej wygodnego laczenia sie z mudami wszelkiego typu napisane zostaly tzw. klienty mudowe. Kilka przykladowych mozna pobrac ze strony glownej Warlocka: www.warlock.pl, a konkretnie stad:
http://www.warlock.pl/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=viewdownload&cid=1


Uzytkownikom Linuxa/Unixa polecam TF, natomiast korzystajacym z Windows - ZMuda lub CMuda. Oczywiscie kazdy ma prawo miec swoje wlasne przyzwyczajenia i preferencji odnosnie klientow mudowych, najprawdopodobniej kazdy z nich bedzie kompatybilny z Warlockiem.


Tutaj mozna sciagnac nieco zmodyfikowanego przez jednego z naszych graczy klienta do laczenia sie tylko z Warlockiem:
http://www.warlock.pl/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=517

Klienty maja szereg mozliwosci jak: kolorowanie konkretnych fragmentow tekstu, umieszczanie szeregu komend pod jednym tylko klawiszem - beda one wykonywane niemal jednoczesnie, itp.


3. Jak zalozyc postac?
Gdy juz polaczymy sie z Warlockiem, otrzymamy prosbe o nastepujacej tresci:
Powiedz mi swe imie:
Jesli mamy juz postac, podajemy jej imie, jesli natomiast chcemu ja stworzyc, wpisujemy: "nowa".
System zapyta nas jakie imie chcielibysmy wybrac.
Dobrze by bylo, przez wybraniem imienia zdecydowac sie na ktoras z ras Warlocka oraz zapoznac z regulaminem dotyczacym imion.


4. Jaka wybrac rase?
Trudno cos poradzic, w wyborze pownnismy sie kierowac swymi wlasnymi preferencjami i/lub znajomoscia swiata Warlocka, czy znajomoscia mudow w ogole. Opisy poszczegolnych ras znajdziesz na stronie domowej Warlocka:
http://warlock.pl/modules.php?op=modload&name=Rasy&file=index


5. Jakie wybrac imie?
Przede wszystkim imie musi pasowac do rasy oraz plci postaci. Musi takze pasowac do swiata oraz byc w miare oryginalne. Imiona z naszego swiata typu: Jacek, Mirek, Ania, Marysia oraz znane wszystkim z klasyki ksiazek fantasy (Aragorn, Ged, Geralt, Legolas, Lancelot, Rincewind) raczej odpadaja. Generalnie imie jest nieprawidlowe jesli innym uzytkownikom od razu bedzie sie kojarzyc z czyms ze swiata. Nazwa ulubionej kapeli to TEZ NIE JEST dobre imie: Anathema, Metallica, czy Therion calkowicie odpadaja. Jesli masz trudnosci z wyborem imienia sprobuj wygenerowac je jakims generatorem (wystarczy w googlach wpisac: generator imion, badz generator imion fantasy i napewno cos znajdziemy)
Teraz odnosnie imion charakterystycznych dla danych ras:
-imiona kmaranskie czesto posiadaja "r" i sa mrrrukliwe, lecz nie jest to regula. Przykladowe imiona (graczy): Ragar, Murrum, Krwin, Myrr, Surria
-imiona elfie powinny brzmiec dostojnie i spiewnie, np. Eressea, Esail, Kyllan
-imiona reptilionskie wbrew pozorom nie musza posiadac jak najwiekszej ilosci gloski "s", jesli masz co do tego jakies watpliowsci to lepiej wybierz inna rase. Przyklady: Azogar, Trokhern, Kzadar.
-imiona orkowe: imiona takie jak Smark, Pierd czy Buhaj na imiona dla orkow ze swiata Krysztalow Czasu nie nadaja sie zupelnie. Polecam poczytac wiecej o tej rasie, bo rozni sie ona znaczaco o stereotypu pozostalego po Wladcy Pierscieni. Generalnie powinny brzmiec gardlowo i jak warkniecia, a jednoczesnie byc w miare dostojne, ale to zadna regula: przykladowymi imionami orkow (graczy) moga byc Ghark, Karnak, Dragh, Jorgul czy Trond.
-imiona krasnoludzkie powinny brzmiec jak krasnoludzkie, stereotyp pozostaly po Wladcy Pierscieni moze tu pomoc, ale nie mozna sie do niego ograniczac. Przyklady: Tomasir, Garnath, Azagal, Drannor.
-imiona goblinskie, trudno o nich cokolwiek napisac, bo zarowno na mudzie, jak i w swiatach fantasy sa bardzo rozne. Przyklady: Bajgiel, Gwinna, Tigley, Tortur.


6. Jak wykreowac postac?
Jak juz napisalem nalezy w ekranie logowania wpisac "nowa", a potem podac imie. Imie powinno posiadac co najmniej 3 znaki, o czym system nie zapomni poinformowac.
Zostaniemy poproszeni o podanie hasla. Powinno posiadac w swojej tresci znak litera nie bedacy oraz zaczynac sie i konczyc litera. Powinno miec takze minimum 6 znakow. Oczywiscie wszystko to bedzie napisane na ekranie waszego komputera.
Potwierdzamy haslo (wpisujac je jeszcze raz).
Nastepnie imie bedzie trzeba odmienic przez przypadki. UWAGA: ODMIANA NIE MOZE BYC BLEDNA! (Kazda nowo zalozona postac, posiada przez pierwsze 12 godzin elementarz dzieki ktoremu mozna poprawic odmiane imienia)
Podajemy adres e-mail. Musi to byc dzialajacy adres, z ktorego bedziemy mogli cos napisac w przypadku, gdyby cos zlego stalo sie z nasza postacia, i zeby bylo wiadomo, ze to my, a nie ktos inny pod nas sie podszywajacy. Nie będą akceptowane prośby o zmianę hasła z innych adresów niż ten podany w postaci.


Zostaniemy przeniesieni do komnaty tworzenia i tam wykreujemy swoja postac.
Wielce przydatna komenda jest "?". Jesli w ktorymkolwiek momencie nie bedziecie wiedziec co robic wklepujemy ? i natychmiast pokaze sie pomoc. Należy ją uważnie czytać, zawiera dokładne informacje co należy zrobić. Nie bede pisal co i jak nalezy czynic, gdyz bedzie to pierwszy egzamin poruszania sie po swiecie muda, powinniscie go zdac nim wyruszycie w swiat.
Wyglad nalezy wybrac z uwaga, gdyz zmienic go potem nie sposob. Jedynym ogólnym wyjątkiem są włosy i broda które możemy przefarbowac, skrócić i ułożyć w różne fryzury u odpowiedniego fryzjera. Oczywiście, im dokładniejszy opis, tym charakterystyczniejsza postać.


Generalnie poruszamy sie brytyjskimi skrotami okreslajacymi strony swiata (polnoc - n, poludniowy zachod - sw).


7. Jak grac? Jak poruszac sie po swiecie Warlocka? Jakie sa dostepne komendy?
Jesli mamy juz postac to laczymy sie z Warlockiem, logujemy sie na postac wpisujac imie i haslo i mozemy juz zaczac grac.
Aby zakonczyc gre nalezy wpisac: zakoncz.


Ilekroc czegos nie wiemy przydatne okaza sie komendy pomocy:
?pomoc, ?komendy, ?emocje, ?walka, ?druzyna, ?umiejetnosci, ?cechy, ?doswiadczenie itp
Komendy sa intuicyjne wiec nie powinno byc problemu.
Podstawowym waszym zadaniem na poczatek bedzie przyswojenie sobie wiekszosci z tych komend i uzywanie ich w swiecie muda w sytuacjach kiedy okaze sie to konieczne.


8. Umiejetnosci.
Umiejetnosci mozna trenowac jedynie u trenerow, ktorzy oferuja takie mozliwosci, a przy odrobinie checi nic trudnego ich znalesc.
Aby zorientowac sie czy dany osobnik jest trenerem oraz czego ewentualnie moglby nas nauczyc, nalezy wpisac komende: trenuj.
Aby trenowac trzeba posiadac odpowiednia ilosc monet i uzyc jednej z komend:
trenuj /nazwa_umiejetnosci/ - 1 lekcja
trenuj intensywnie /nazwa_umiejetnosci/ - kilka lekcji
np. trenuj tarczownictwo


Aby wywolac umiejetnosci naszej postaci uzywamy komendy: "umiejetnosci", w skrocie "um".
Istnieja pewne okreslone grupy umiejetnoci np. um bojowe. Aby je wywolac wpisujemy po prostu um bojowe, um zlodziejskie itd.


Aby zorientowac sie ile to jest ledwo, mizernie, slabo polecam komende: "poziomy umiejetnosci" oraz do pozniejszego wykorzystania komende "poziomy"


Musze zaznaczyc, ze jezeli wytrenujemy np: wlocznie do poziomu slabo u trenera to nie osiagniemy zamierzonego efektu, umiejetnosc ta bedzie dzialala na poziomie tylko 25%. Aby zwiekszyc skutecznosc trzeba uzywac tej umiejetnosci. Jedynie praktyczne uzywanie danej umiejetnosci pozwala na jej rozwoj do wczesniej wytrenowanego u nauczyciela poziomu. Tak jest z kazda umiejetnoscia.

Przyklad:
trenujemy zielarstwo do poziomu powierzchownie - biorac pod uwage, ze jeszcze nie uzywalismy tej umiejetnosci nasza zdolnosc zbierania i rozpoznawania ziol ogranicza sie jedynie do wiedzy czysto teoretycznej czyli 25% tego co udalo nam sie wytrenowac. Teraz wychodzimy na trakt i zbieramy ziola, praktyka sprawia, ze umiejetnosc ta powoli rosnie osiagajac 30%... 50%.. az w koncu 100% - czyli poziom uma zielarstwo osiagnal pelny, wytrenowany poziom - w tym wypadku powierzchownie - czyli bedziemy zdolni nie tylko znajdowac wiecej ziol, ale takze rozpoznawac ich wlasciwosci i nazwy.


9. Cechy.
Nie ustawiamy rozwoju cech w opcjach postaci lecz mamy na nie znaczacy wplyw. Na przyklad wycinanie drzew powoduje przyrost glownie sily i wytrzymalosci. Zbieranie ziol przyrost cech mentalnych. Dzieki walce wzrastaja glownie bojowe, a takze odwaga.
Sprawdzanie jak sie nasza postac rozwija umozliwiaja roznego rodzaju swiatynie dzieki komendzie 'medytuj'.


Ilosc doswiadczenia jaka idzie w dana ceche okreslana jest przez rase i sposob pozyskania doswiadczenia.
Podam silne i slabe strony przyrostow poszczegolnych ras:
czlowiek - zadnych plusow, zadnych minusow
elfy - priorytetem jest zrecznosc, inteligencja i odwaga.
krasnoludy - wysoka sila, wytrzymalosc oraz odwaga, niska zrecznosc
kmarany - bardzo wysoka zrecznosc, inne cechy nieco nizsze niz u ludzi
orki - sila, wytrzymalosc i odwaga(nie dorownuja krasnoludom), zrecznosc nieco nizej niz ludzi, niskie cechy mentalne
gobliny - wysokie cechy bojowe, niskie mentalne
reptiliony - bardzo wysoka wytrzymalosc, spora zrecznosc, wysoka madrosc i spora inteligencja. Wada tej rasy jest niesamowicie niska odwaga (srednio dwie cechy nizej od czlowieka na tym samym poziomie)
gnomy - inteligencja, wytrzymalosc i zrecznosc to cechy priorytetowe.
niziolki - wysoka zrecznosc, spora wytrzmalosc, niska sila i odwaga


10. Doswiadczenie, doswiadczenie zadaniowe, brutalnosc, poziomy graczy
Na Warlocku istnieja zadania, lecz doswiadczenie z nich mozna stracic ginac swoja postacia. Kazda cecha posiada wlasne ograniczenia, ktore modyfikuja jej przyrost, czyli nie ma zadnej ogolnej brutalnosci, tj. fakt ze posiadamy szczegolnie wysokie cechy mentalne, nie powoduje ze cechy bojowe wzrastaja nam wolniej. Generalnie cechy niskie uzyskujemy za niewielka ilosc doswiadczenia, wyzsze poziomy cech wymagaja coraz wiekszych jego ilosci. Przypomina to nieco funkcje logarytmiczna, badz wykladnicza - zaleznie od tego jak patrzymy. Przy czym DOTYCZY TO KAZDEJ CECHY ODDZIELNIE.


Nie ma poziomow graczy jako takich. Nie mozna tego nijak sprawdzic. Metoda uzywana przez graczy do okreslenia sily postacie jest zliczanie podcech. 1 cecha to 5 podcech.

_________________
"Ci reptilioni są dziwni, nawet dla mnie."
Cadron, król Góry Feniksa, Mistrz Kamienia arcykapłan Gotam-Gora


Ostatnio zmieniony przez Drake dnia 16 Sty, 2008 - 10:07, w całości zmieniany 6 razy
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Drake
Temat postu: dalsze 10 pytan  PostWysłany: 30 Lip, 2004 - 19:05
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy


Dołączył: 11 Sie, 2002
Posty: 1020
Skąd: Roscor-Tornt
11. Infrawizja, badz widzenie w ciemnosci.
Niektore rasy moga widziec w ciemnosci. Z tego co mi wiadomo najlepiej rozwinely te umiejetnosc kmarany i nieumarli(o nich napisze pozniej). Troche gorzej elfy i krasnoludy, nastepnie np. reptiliony i gobliny, a kompletnie nic nie widza w ciemnosciach np: ludzie. Dobrze jest zaopatrzc sie w lampe i zapas oleju, bo moze sie okazac, ze na trakcie bedzie tak ciemno ze nie damy rady podrozowac! Pochodnie sa traktowane tutaj jako maczugi, a zeby pomyslnie z nich korzystac nalezy je dobyc. Jezeli chodzi o lampy to musza byc one przypiete do pasa. Inaczej nie bedziemy mogli korzystac z oswietlenia.

12. Kowale.
U kowali mozemy zamowic ekwipunek ochronny, bron, a czasem takze pochwe, badz petle do jej przechowania. (takie pochwy nie beda zbyt starannie wykonane, aby zrobic pochwe naszych marzen powinnismy udac sie do snycerza w Kar). Uzywamy do tego komendy zamow. Aby przejrzec co dany kowal wykuwa i ile sobie za to liczy nalezy przeczytac tablice, badz tabliczke, ktora zwykle wisi w takim przybytku.

Poza wyrobem zupelnie nowych rzeczy kowale trudnia sie takze ich naprawa(pancerze), badz ostrzeniem(bronie).

U kowala mozna za jednym razem zamowic kilka rzeczy - nie trzeba czekac, az skonczy wykuwac jedna, tak samo ma sie sprawa z naprawianiem ekwipunku. Dodatkowo przydatnymi komendami (poza tymi podanymi na tabliczkach) beda:
- zapytaj kowala o zamowienia - kowal poinformuje nas czy posiada jakies zamowienia, i ew. po jakim czasie je skonczy, nie poleca sie oddawania JEDYNEJ BRONI do ostrzenia kowalowi, ktory ma kupe roboty i dotychczasowe zamowienia skonczy za 3 dni, bo bedziemy jej pozbawieni na czas 3 dni plus czas ostrzenia tej broni. Lepiej wtedy poszukac innego mniej obleganego. Oczywiscie MOZNA oddac mu cos do naprawy/ostrzenia, badz cos zamowic, ale trzeba sie liczyc ze sporym czasem oczekiwania (czas podany jest czasem mudowym, a nie rzeczywistym)

Bardziej zlozonymi komendami sa:
-zapytaj kowala o czas naprawy zbroi (nazwa zbroi, musimy ja najpierw zdjac)
-zapytaj kowala o czas ostrzenia broni (nazwa broni, trzeba ja wpierw opuscic)

Jezeli chcemy dowiedziec sie o czas za jaki kowal skonczy wlasnie nasze zamowienie (bo ktos po nas cos zamowil i pytanie o zamowienia mija sie z celem) uzywamy komendy:
-odbierz wszystko
badz
-odbierz /nazwa_przedmiotu_ktory_jest_u_kowala/

Teraz cos o zamawianiu i naprawie:
Mozna zamowic 3 miecze na przyklad i isc sobie. (zamow miecz, zamow miecz, zamow miecz)
W miedzyczasie mozna zakonczyc, moze byc Odrodzenie w miedzyczasie, ktos moze zabic kowala, ale i tak zasze jesli przyjdziemy to kowal odda nam nasze zamowienie. Mamy inteligentnych kowali. Nalezy jednak uwazac zeby odbierac wszystko w miare szybko, gdyz przedmioty bedace u kowali podlegaja stazeniu sie tj. moze sie zdarzyc ze przedmioty oddane nam przez kowala NIE PRZETRWAJA nastepnego Odrodzenia.

Druga informacja jest iz nie musimy czekac, az kowal skonczy naprawiac jedna rzecz by naprawic druga (tak jest na innych mudach). Wystarczy ze wydamy kolejno komendy:
-zdejmij wszystkie zbroje
-napraw wszystkie zbroje (pod warunkiem ze wczesniej wyjelismy monety z pojemnika)
i kowal bierze od nas hurtem wszystko jak leci, zaplate tez przyjmujac calosciowo

inne komendy z tym zwiazane to: naostrz wszystkie bronie, zaloz wszystkie zbroje (komenda znacznie lepsza niz zaloz wszystko)


13. Czas na mudzie, a czas rzeczywisty.
1 godzina na mudzie - 5 minut czasu rzeczywistego
24 godzin muda - 2 godziny czasu rzeczywistego
itd.

14. Umiejetnosci walki bronia:
Jest wiele umiejetnosci we wladaniu roznego typu bronmi:
- bronie lancuchowe
- szable
- miecze
- wlocznie
- bronie drzewcowe
- maczugi
- mloty
- sztylety
- topory

Upewnijmy sie, ze walczymy bronia, w ktorej wladaniu pobieralismy nauki. Inne mudy nie oferuja rozdzielenia np. szabel i mieczy; wloczni i broni drzewcowych, czy maczug i broni lancuchowych. Zdarzaly sie przypadki graczy, ktorzy dziwili sie, ze nie moga trafic przeciwnika szabla, mimo ze mieli wytrenowane miecze.

15. Podrozowanie po traktach.
Jezeli nudzi cie ciagle wpisywanie kierunkow na trakcie i jedyne czego pragniesz to po prostu dojsc z punktu A do punktu B, to polecam zapoznanie sie z komenda "wyrusz", poprzez np. ?wyrusz i poprobowanie jak dziala.

16. Jedzenie i picie.
Na mudzie nie ma mozliwosci smierci glodowej, jednak utrzymywanie swojej postaci jako tako najedzonej (bardzo najedzonej) i jako tako napitej (Nie chce ci sie pic) jest uzyteczne.
Pozwala mniej meczyc sie w trakcie podrozy, walki itd.
Dodatkowo uzywszy komendy "stan" dowiecie sie czy wasza postac jest trzezwa czy nie.
Do wprowadzania sie w stan upojenia alkoholowego sluza rozliczne napitki spotykane w karczmach i gospodach.
Poziomy pijanstwa mozna sprawdzic konkretna komenda.
Alkohol zwieksza nasza regeneracje tzn. postac szybciej sie leczy z otrzymanych obrazen, ale UWAGA alkohol ma tez swoje zle strony:
Powyzej pewnego poziomu pijanstwa system zaczyna przekrecac nasze wypowiedzi, zaczynamy mowic niewyraznie, badz belkotac pijacko. Szczegolnie zabawne efekty uzyskuje sie probujac wypowiadac w takim stanie informacje liczbowe, np. 5, 25 itd, bo system przekreca to i czasem chcemy powiedziec ze wypilismy tylko 3 piwa, a wszyscy uslysza, ze wypilismy ich 25.
Ponadto wystepuje cos takiego jak kac, czyli po wytrzezwieniu przez jakis czas utrzymuje sie syndrom dnia nastepnego. Poczatek takiego stanu objawia sie komunikatem: Zaczyna cie bolec glowa.
Wtedy postac bardziej sie meczy i wolniej leczy niz gdyby byla zupelnie trzezwa.
Wszelkie trunki mozna przechowywac w buklakach, badz beczulkach, czy innych pojemnikach. Takie pojemmniki beda nam prawdopodobnie sluzyc az wypijemy ich zawartosc. Ale o tym pozniej.
Przydatna komenda w przypadku trunkow jest:
-pociagnij z buklaka/beczulki.
Dlaczego?
Poniewaz tworcy Warlocka uznali ze komenda napij, sluzy do napicia sie do syta. Zatem podchodzac do fontanny np. i wpisujac komende napij sie z fontanny, wystarczy wpisac ja raz, badz dwa. A nie 40 razy jak na innych mudach.
Czesto nie damy rady po prostu zmiescic w zoladku calej zawartosci buklaka. Objawi sie to komunikatem: Trunek w buklaku/beczulce jest zbyt mocny by go wypic.

17. Jesli kupie przedmiot: bron, pancerz, buklak trunku to na ile mi on starczy?
Generalnie przedmioty sluza nam bardzo dlugo, zwykle az do momentu ich zniszczenia. Po tym jak "zakonczymy" gre przedmioty ktore posiada nasza postac "nagrywaja sie" i niewazne czy zalogujemy sie drugiego dnia, czy za miesiac, nadal powinnismy miec wszystko co mielismy w momencie zakonczenia, w stanie nienaruszonym. WYJATKIEM sa przedmioty, ktore NIE PRZETRWAJA nastepnego Odrodzenia Swiata. (restart systemu - odbywa sie w tym momencie co 2-3 dni rzeczywiste) Aby sprawdzic, ktore przedmioty przetrwaja, a ktore nie wykorzystuje sie komende: przetrwaja.
Jesli jakies przedmioty nie przetrwaja, to po zakonczeniu i ponownym logowaniu obudzimy sie bez nich. System nigdzie ich za nas nie odklada!
Np. jesli okaze sie ze nie przetrwa nam jakis pojemnik (plecak, sloik), w ktorym mamy jakies rzeczy (monety, ziola) to w momencie zakonczenia nie odlozymy go na tej lokacji wraz z calym dorobkiem naszego zycia tylko zabierzemy ze soba. Dopiero podczas logowania obudzimy sie bez niego.
Aby spradzic ile jeszcze dany przedmiot nam posluzy, badz w jakim jest stanie i czy nie wymaga naprawy uzywamy komendy: ocen /nazwa_przedmiotu/ np. ocen miecz, ocen szeroki krotki miecz (jesli mamy dwa miecze a tylko jeden jest szeroki krotki), badz ocen drugi miecz (jesli oba sa takie same a nas interesuje stan tego drugiego).

18. Ziola. Jakie ziola moge znalesc? Dlaczego nie widze ich zastosowania? I inne pytania z ziolami zwiazane.

Ziol szukac mozemy komenda: szukaj ziol, badz szukaj /nazwa_ziola/ (dla bardziej zaawansowanych zbieraczy) i tylko na otwartej przestrzeni. W jaskiniach ziol nie znajdziemy.

Swiat Warlocka oferuje dziesiatki roznorakich ziol, od najpospolitszych
{korzeni - ssanie ich przywraca nam sily, jesli sie zmeczylismy, kwiatkow - jedzenie ich leczy i traw - sa bezuzyteczne} spotykanych na traktach
po potezne ziola wplywajace na nasze wspolczynniki, badz bardzo cenione przez zielarzy-sklepikarzy.

Do znajdowania ziol(i innych rzeczy tez) wymagana jest umiejetnosc spotrzegawczosc oraz wykorzystywane sa cechy mentalne. Poczatkujaca postac, z maja spostrzegawczoscia i niskimi cechami znajdzie najwyzej jedno ziolo na tzw. lokacji. Postacie bardziej doswiadczone, beda w stanie znalesc dwa-trzy badz wiecej ziol (ale musza powtorzyc komende, gdyz kazdorazowo znajdowana jest tylko jedna sztuka ziola)

Ziola usychaja, jesli nie sa trzymane w specjalnym pojemniku (zamknietym!). Typowym pojemnikiem jest sloik. Jesli nie mamy sloika, mozna wkladac ziola do plecaka lub sakwy (ale koniecznie trzeba go zamknac!)
Ziola mozna sprzedawac u zielarzy i zarabiac na tym. Jest to jedna z metod pozyskania monet przez poczatkujace (ale nie tylko) postacie.
Umiejetnosc targowania oraz wysokie cechy mentalne (inteligencja i madrosc) znaczaco podniosa ceny jakie uzyskamy za nasze ziola.
Sprzedajmy komenda:
-sprzedaj ziolo/wyglad_ziola (jesli chcemy sprzedac konkretne ziolo, powtorzywszy te komende dostateczna liczbe razy mozemy sprzedac wszystkie ziola, ale dostaniemy tylko srebro i miedziaki)
badz
-sprzedaj ziola (dostajemy takze grubsza walute, a wiec zlote monety)
np. sprzedaj maly zolty kwiatek, sprzedaj male zolte kwiatki, sprzedaj ziola

Druga umiejetnoscia wykorzystywana do zbieractwa ziol jest "zielarstwo". Wysoki poziom tej umiejetnosci w polaczeniu z wysokimi cechami mentalnymi da nam mozliwosci widzenia nazw i zastosowan ziol. Aby to zobaczyc musimy dane ziolo obejrzec (ob ziolo), badz ocenic(ocen ziolo). Wysoka umiejetnosc zielarstwa pozwala nam takze znajdowac te ziola ktorych szukamy, tak wiec komenda szukaj /nazwa_ziola/ zaczyna byc uzyteczna. Oczywiscie zeby szukac danych ziol trzeba sie orientowac, gdzie wystepuja (gory, lasy, bagna, wzgorza, wrzosowiska) inaczej po prostu nic nie znajdziemy.

Wiele sposrod ziol to trucizny!!! Nalezy uwazac by sie smiertelnie nie zatruc, lepiej zatem nie konsumowac wszystkiego co nam wpadnie w rece. (autor zginal niegdys po zazyciu ziola, majac zupelnie przyzwoite cechy)

19. Monety. Mam grube i drobne: jakie monety wydaje na poczatku?
W swiecie Warlocka uzywamy nastepujacych typow monet:
-miedziane (md)
-srebrne (sr)
-zlote (zl)
-platynowe (pl)
Przelicznik jest nastepujacy:
1 sr = 25 md
1 zl = 100 sr
1 pl = 50 zl
i dowolne kombinacje.

Do wymiany monet na wieksze nominaly, badz wrecz przeciwnie, sluza banki i kantory. Tamtejsze tabliczki informuja jak to czynic.

Najpierw wydawane sa drobniaki.

20. Jak zarobic?
Dla poczatkujacych polecanymi metodami zarobku jest:
a) noszenie przesylek (trzeba troche poznac swiat) - tylko w Orchii, u pracownikow poczty nalezy:
zapytac o przesylke, pobrac przesylke do /imie_adresata/, oddac przesylke adresatowi, oddac potwierdzenie doniesienia pracownikowi od ktorego wzielismy przesylke.
b) zabijanie slabych potworow i wycinanie ich skor (Aer-morkir w Orchii przezywa najazd krolikow, UWAGA na krolowa matke - gruby lsniacy krolik!! Potrafi dokopac. Jej zabijac nie polecam, gdyz za jej sprawa populacja krolikow sie powieksza, zabic ja to jak ugotowac rosol z kury znaszacej zlote jaja.) Wycinamy skory: majac w reku cos ostrego i stojac nad cialem wydajemy komende: wytnij skore z ciala. Skory sprzedamy u sprzedawcy skor.
c) zbieranie ziol i ich sprzedarz
d) zbieranie sprzetu z miejsc gdzie bytuja przeciwnicy zabijani przez innych graczy. Zwykle nie maja oni nic przeciwko temu. Dobrze jednak zapytac osoby ktora pokonala wroga czy mozna wziac cos z ciala. Niektorzy bardzo nie lubia zlodziei. Jesli uzyskacie zgode przestajecie byc zlodziejami. A jak napisalem zwykle gracze nie robia trudnosci w uzyskaniu takiej zgody (bo raczej nie potrzebuja sprzetu, ktorym walcza potwory)
e) kopanie w kopalni (trzeba miec kilof. komenda to: "kuj na /kierunek/" np. kuj na w
f) zbieranie monet pozostawionych przez innych graczy w miejscach gdzie bytuja potwory. (ryzykowne!) Gracze jw., ale mozna oberwac od potworow.
... i wiele innych.

_________________
"Ci reptilioni są dziwni, nawet dla mnie."
Cadron, król Góry Feniksa, Mistrz Kamienia arcykapłan Gotam-Gora
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Drake
Temat postu: pytania od 21-30  PostWysłany: 30 Lip, 2004 - 19:06
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy


Dołączył: 11 Sie, 2002
Posty: 1020
Skąd: Roscor-Tornt
21. Jak podniesc cechy na poczatku?
Jak wspomnialem na poczatku jestemy bardzo slabi, rzucanie sie na cokolwiek co walczyc potrafi i ma ku temu mozliwosci jest rownoznaczne niemal z samobojstwem. Nim ruszycie do walki, dobrze by bylo walczyc sie nauczyc: umiejetnosc walki dana bronia, uniki, parowanie, tarczownictwo oraz zaopatrzyc w odpowiadajacy nam (nie ciazacy zbytnio i pasujacy do preferencji) sprzet.
Jednak walka nie jest jedyna zdobywania doswiadczenia. Wspomnialem o tym w punkcie 9, ale teraz sprobuje te wiedze usystematyzowac:
a) walka - podnosi najbardziej cechy bojowe, potem odwage, a na koncu nieznacznie cechy mentalne (w kanalach Ranhar-gar w Orchii znajduje sie multum niewielkich potworow, z ktorymi kazdy poczatkujacy powinien sobie dac rade)
b) scinanie drzew ("zetnij drzewo" bedac w lesie i majac dobyty topor, badz siekiere, na UWAGA: na trakcie biegnacym przez las nie mozna scinac drzew, bo inaczej nie bylby to trakt) - podnosi glownie sile i nieznacznie wytrzmalosc
c) kopanie w kopalni - podnosi sile i wytrzymalosc (badz ma podnosic, chwilowo zrezygnowano z tego)
d) zbieranie ziol (szukaj ziol) - podnosi madrosc i inteligencje, im rzadziej spotykane ziolo tym wiecej doswiadczenia.
e) takze handel podnosi inteligencje (ilosc doswiadczenia zalezy od wartosci sprzedawanych przedmiotow)
f) wkladanie przedmiotow do urny (ilosc doswiadczenia jak wyzej)
g) robienie zadan. O zadaniach w nastepnym punkcie.

22. Zadania. Jak znalesc zadanie? Jak robic zadania? Co one daja?
Zadania na mudzie daja zwykle tzw. NPC (non player character) tak wiec osoby ktore mozemy spotkac w ciagu wedrowki, a ktore graczami nie sa (chociaz mozemy czasem dostac zadanie rowniez od graczy). Aby zorientowac sie czy dany osobnik posiada jakies zadanie do wykonania, nalezy go obserwowac, zwykle od czasu do czasu powie on cos co naprowadzi nas na slad (czasem sugeruje to opis np: zmartwiony podstarzaly mezczyzna). Albo ze ma problem, albo ze napilby sie piwa, albo ze bylo porwanie itd.
Nalezy go zapytac o ten problem, piwo czy porwanie i potem pytac o wszystko co wyda nam sie istotne, a o czym powienien wspomniec w swojej tyradzie (jesli oczywiscie naprawde ma do powierzenia jakies zadanie, a nie jest to tylko tzw. podpucha)
Podstawowymi pytaniami sa:
o pomoc, o zadanie, o prace.

Jak robic zadania?
Na rozwiazania zadan nalezy wpasc samemu bez niczyjej pomocy. Pytanie innych uzytkownikow forum, badz graczy na IRCu, GG czy innych komunikatorach o rozwiazania zadan jest niezgodne z zasadami Warlocka. Takze odpowiadanie na takie pytania jest wbrew zasadom. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby klimatycznie poprosic o pomoc jakiegos gracza w grze! Mozna przedstawic sie, opowiedziec cala historie, badz jej czesc i zapytac czy nie wie czegos co moglby nas zaprowadzic na trop. Pamietaj: gracz nie bedzie cie prowadzil za raczke! Zadanie jest dla Ciebie, a nie dla niego.
Do niektorych zadan moga byc potrzebne wyzsze cechy, badz umiejetnosci, ale unikajmy tak powszechnych (mimo ze pietnowanych) na innych mudach zachowan pod tytulem: "Jaka masz sile?", "Dobrze walczysz?" i tym podobne. Klimat ogolny porusze w nastepnym punkcie.

Jesli wykonamy zadanie otrzymujemy zwykle jakies doswiadczenie, ale czesto dostaniemy tez inne rzeczy: monety, przedmioty, mozliwosc treningu inaczej niedostepna i wiele wiele innych.

23. Klimat. Odgrywanie postaci. Dlaczego inni mnie nie lubia?
Nie nalezy w trakcie gry odwolywac sie do jakichkolwiek rzeczy ze swiata rzeczywistego!
Pytanie kazdej napotkanej postaci o numer GG, badz o to czy jest silna jest w bardzo zlym guscie i gracze czuja sie zwykle skonsternowani (chyba ze sami tez sa poczatkujacy).
Zatem nalezy uwazac na to CO mowimy.
Uwazac nalezy tez na to JAK to mowimy. Uzywanie wtretow slangowych w rodzaju: sory, spox, luzik, czy Ok jest w BARDZO ZLYM GUSCIE i robic tego nie nalezy!
Trzeba tez odpowiednio sie zachowywac. Ciagle usmiechanie sie wesolo, badz powtarzanie jakichs emocji: np.
Mlody niesmialy elf usmiecha sie wesolo.
Mlody niesmialy elf usmiecha sie wesolo.
Mlody niesmialy elf usmiecha sie wesolo.
Mlody niesmialy elf usmiecha sie wesolo.
Mlody niesmialy elf usmiecha sie wesolo.
Mlody niesmialy elf usmiecha sie wesolo.
Jest BARDZO niemile widziane. Postarajcie sie uzywac przyslowkow, ktore nadadza waszym emocjom glebi oraz nie powtarzac emocji tylko stosowac te silniejsze. np w powyzszym przypadku ow elf miast wpisywac 6 razy usmiechnij sie, powinien byl wpisac zasmiej sie, inni zobaczyli by to nastepujaco:
Mlody niesmialy elf wybucha smiechem.

Dbajcie tez o to by przymiotniki przez was wybrane nie klocily sie za bardzo z typem gry jaki preferujecie. Bardzo psuja klimat wszelkie malomowne elfy, ktorym sie buzia nie zamyka, badz smutni ludzie, ktorzy co i rusz usmiechaja sie wesolo.

To powyzej sa tylko podstawowe zasady, reszte musicie opracowac sami. A ze emocje na Warlocku sa intuicyjne i niemal wszystkie emocje ze swiata rzeczywistego sa wkodowane to bedziecie mieli spore pole do popisu.

24. Czy mozna jezdzic konno?
Mozna. Trzeba miec umiejetnosc jezdziectwo i kupic sobie konia i siodlo, osiodlac go, zalozyc oglowie i przypiac wodze, a potem dosiasc. Wszelkie sytuacje sporne rozwiaze komenda: "kpomoc" w obecnosci dowolnego wierzchowca (mozna tez dosiadac smokow)
Konie kupic mozna w stajniach. Bardziej znana stajnia jest na Zarzeczu na zachodzie miasta Kar stoicy Karebii w domenie Arshen.

25. Czy sa jakies mapy?
Wiekszosc interesujacych map znajdziecie na stronie: http://twoj.net/viewtopic.php?f=71&t=1326

26. Gdzie znalesc dobra bron na poczatek?
Spis kowali zapewne nieco wam to ulatwi, ale ja podam takie nie wielkie zestawienie.

a) szabla - Orchia: do wykucia w Aer-morkir (ordynka), badz w Twierdzy Orkow (szabla)

b) miecz - O: Czerwona Dolina i Ongir-Gar (u kowali)

c) mlot - O: Kowal w Impur kir, badz koboldy w Gorach Morskich

d) sztylet - O: sklep w Ranhar-Gar, kowal w Myshan Kir

e) maczuga - O: Oboz Goblinow w okolicy Padloh-kir

f) korbacz - O: Rowniny hobgoborow i goborow

g) wlocznia - O: kowale w Ongir-Gar, Camond-morkir, Impur-kir i Myshan-kir

h) drzewce - O: kowal w Ranhar-gar i w Myshan-kir, chata wodza w Obozie Goblinow kolo Padloh-kir

i) topor - O: sklep w Aer-Morkir, kowal w Impur-kir, rowniny hobgoborow


Oczywiscie najlepiej bedzie zapytac jakiegos gracza, a nuz zechce nam podarowac jakas bron jego zdaniem lepsza od tych, ktore tu proponuje. To spis dla poczatkujacych. Nie ma w nim jakichs poteznych broni, badz gdzies poukrywanych.

Jako ze czesci informacji nieco sie zdezaktualizowala odsylam do tabliczki na rozstajach w Ochrii (siedzi przy niej niziolek).



27. Pancerze, warstwy. Jaka zbroje wybrac?
Przede wszystkim wazne byscie zdali sobie sprawe z tego, ze na Warlocku istnieja warstwy.
np. na korpus mozecie zalozyc koszule, skorznie, kolczuge, tunike i plaszcz NARAZ! Dorzuccie jeszcze do tego dobra tarcze (z tych wiekszych) i korpus chroni wam 6 warstw ochronnych! Ktokolwiek chce sie do was dobrac musi przebic wszystkie 6! (chyba ze trafi w cos innego niz korpus)
Dobry sprzet powienien byc kompletny, tj nie zostawiac nieoslonietych miejsc na ciele.
Warlock daje nam wybor. Mozemy walczyc jako lekko zbrojny w samym tylko ubraniu i unikac wiekszosci ciosow rownorzednego przeciwnika, badz tez zalozyc ciezki pancerz i sprawic ze nie bedzie wstanie sie przez niego przebic.
Wybor nalezy do was. Powinniscie jednak wziac pod uwage, ze opcja "na golo, badz w ubraniu tylko", maksymalnie wykorzystana moze byc tylko przez postacie o wysokich umiejetnosciach unikania (o efektywnosci bylo w punkcie 8.) i sporej zrecznosci. Krasnoludom nie polecam.

28. Uniki i inne umiejetnosci defensywne.

Przyjmuje sie ze postac w pelnej zbroi kolczej posiada uniki na wytrenowanym poziomie i na takim poziomie moze ich efektywnie uzywac. Konkretniej chodzi o tzw. pule unikow (zalezy jeszcze od zrecznosci)

Kazdy fragment ciala nieosloniety przez zbroje kolcza zwieksza te mozliwosci, az do calkowitego braku kolczugi, ktory zwieksza nasza pule unikow o pewien procent w granicach 50. (najwieksze znaczenie ma ochrona korpusu bo tam trafiani jestesmy najczesciej)

Kazda zalozona na siebie zbroja typu plytowego obniza nam nieznacznie umiejetnosc unikania (szczegolnie zbroje oslaniajace korpus: kirys, napiersnik), az do pelnej zbroi plytowej, w ktorej uniki sa nieomal niemozliwe i nasza pula unikow zmniejsza sie o ponad polowe.

29. Jakie sa kluby na Warlocku?
W tej chwili mamy dostepne 5 kluby:
-smakoszy
-uwodzicieli
-brudasow (tzw. gruntow)
-jezdzcow rownin
-fajczarzy

30. Jakie sa gildie na Warlocku?
Przede wszystkim polecam zapoznanie sie z tematem forum: System Gildiowy Warlocka. Rozwieje on pewne watpilowsci niektorych osob.
A z gildii mamy obecnie gildie dla wszystkich ras poza niziolkami(ale ta gildia szybko powstaje bo jest kilku nia zainteresowanych i mieli bardzo dobre pomysly), zas gnomy maja tymczasowy kacik w krasnoludzkiej Fortecy.

Ponadto istnieja dwie gildie do ktorych moga wstepowac osobnicy roznych ras:
-Zakon Srebrnej Gwiazdy
-Nieumarli Wyznawcy Anubisa i Straznicy Wrot Randmooru (nie jestem pewien czy rzeczywiscie tak sie nazywaja)

_________________
"Ci reptilioni są dziwni, nawet dla mnie."
Cadron, król Góry Feniksa, Mistrz Kamienia arcykapłan Gotam-Gora


Ostatnio zmieniony przez Drake dnia 16 Sty, 2008 - 10:32, w całości zmieniany 3 razy
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Drake
Temat postu: pytania 31-40  PostWysłany: 30 Lip, 2004 - 19:06
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy


Dołączył: 11 Sie, 2002
Posty: 1020
Skąd: Roscor-Tornt
31. Czy jest rozroznienie doswiadczenia na zadaniowe i bojowe?
Nie nie istnieje takie rozroznienie.

32. Ile trace doswiadczenia przy smierci? Czy doswiadczenie zdobyte niebojowo (zadanie, rabanie drzew, ziola - takze jest tracone?
1/5 , 0.2 badz 20% (zaleznie jakie przyjac oznaczenia) calego doswiadczenia, z kazdej cechy.

33. Ilu w miarę regularnych graczy liczy ów mud i jak sprawdzić ilu jest aktualnie na mudzie?
Ilu graczy? Ciezko to okreslic. Szczegolnie, ze to sie raczej zmienia.
Ilu jest na mudzie mozna sprawdzic za pomoca komendy: kto (badz kto s, kto k, kto c)

34. Czy trzeba spać czy tez można się bez tego obyć.
Nie, nie trzeba spac. Znane sa przypadki graczy zalogowanych od Odrodzenia do Odrodzenia. (jakies 48 godzin)

35. Czemu jak spotkałem kilku orków (najwidoczniej npc) to nie zostałem zaatakowany.
Dla nieznajacych jeszcze dobrze swiata Krysztalow Czasu. Orki sprawuja wladze na jedna z domen Orchia i nie atakuja podroznych, tylko patroluja teren. Stanowia zarowno gwardie jak i wojsko.

36. Czy wstępując do jakieś gildii można liczyć na kształcenie się w dodatkowych umiejętnościach lub choćby dodatkowe rozwijanie już posiadanych?
Tak, gildie zwykle posiadaja swoich trenerow, za ich uslugi takze nalezy placic monetami. Za przynaleznosc do gildii pobierany jest tzw. tax, czyli podatek. Pewien procent zdobywanego doswiadczenia.

37. Czy istnieja tu urny, z ktorych mozna brac przedmioty na poczatek, a darmo?
Tak, mamy miejsca, w ktorych mozna znalesc urne, badz cos podobnego. W Orchii jest to swiatynia Graama w Aer-Morkir z urna, w Twierdzy Zmierzchu jest skrzynia, zas w Srodziemiu szukajcie w swiatyni w Minas-Tirith.

38. W jaki sposób jest dzielone doswiadczenie jeśli walcze w drużynie?
Doswiadczenie na za walke dzieli sie na 3 grupy, a moze nawet 4!
a) doswiadczenie za zabicie przeciwnika - ilosc przydzielana kazdemu czlonkowi druzyny zalezy od sredniej jego cech. Im wyzsza srednia tym wieksza czesc puli dostaje. Oczywiscie pula jest stala i zalezy od rodzaju zabitego przeciwnika. WAZNE: Nie wystarczy byc czlonkiem druzyny aby otrzymac czesc doswiadczenia, trzeba jeszcze byc zwiazanym walka z danym przeciwnikiem. (komendy: zabij, wesprzyj, przejdz do tylu, przejdz do przodu)
b) doswiadczenie za zadane obrazenia - za kazdy celny cios/czar ktory zadal obrazenia, zadajacy ten cios/rzucajacy czar otrzymuje niewielka ilosc doswiadczenia odpowiadajaca wartosci obrazen, ktore zadal (to doswiadczenie idzie w nasza sile, badz mentale, w zaleznosci od tego czy to byl cios czy czar)
c) doswiadczenie za otrzymane obrazenia - za kazdy celny cios/czar, ktory nam uczyni krzywde otrzymujemy niewielka ilosc doswiadczenia odpowiadajaca ilosci obrazen, ktore zadal.


39. Czy jest magia?
Magia dostępna jest dla każdego, kto wykona odpowiedni quest.
Dodatkowo Zakon Srebrnego Kielicha i Leśni Szamani posiadają swoje własne zaklęcia.


40. Jak ocenic jak bardzo jestem: zmeczony, najedzony, napity, obciazony, pijany, przestraszony, wyczerpany mentalnie?
Komenda: stan.
Pomocnicza komenda: poziomy.

_________________
"Ci reptilioni są dziwni, nawet dla mnie."
Cadron, król Góry Feniksa, Mistrz Kamienia arcykapłan Gotam-Gora


Ostatnio zmieniony przez Drake dnia 16 Sty, 2008 - 10:25, w całości zmieniany 3 razy
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Drake
Temat postu: pytania 41-50  PostWysłany: 30 Lip, 2004 - 19:07
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy


Dołączył: 11 Sie, 2002
Posty: 1020
Skąd: Roscor-Tornt
41. Jak wlaczac/wylaczac rozne rzeczy? Krotkie opisy lokacji, opisywanie walki innych, autoucieczke i inne rzeczy?
Komnda: opcje

Mamy taki wybor:
Wysokosc ekranu: 20
Szerokosc ekranu: 200
Krotkie opisy lokacji: Wlaczone
Echo komend: Wlaczone
Autoucieczka przy: 'Ledwo zywy'
Opis walki innych: Wlaczony
Ciecie tekstu: Wylaczone
Reakcja na atak magiczny: Rozpoczecie walki
Status Online na WWW: Wlaczony
Ogluszanie przeciwnikow: Wylaczone

-wysokosc ekranu - to chyba jasne
-szerokosc - standardowo 80, u mnie jest 200
-krotkie opisy - to chyba jasne
-echo komend - niektorzy lubia nie widziec co pisza, pozostaje im wspolczuc
-autoucieczka - bardzo wazna rzecz, dla slabszych postaci proponuje ustawienie na ranny, badz co w tych okolicach, od tego zalezy w jakiej kondycji nasza postac wybiegnie w panice z walki, przy silnych przeciwnikach bardzo przydatne, gdyz mozemy nie zdazyc zareagowac. Ucieczka w panice odbywa sie na losowa dostepna lokacje (moze sie zdarzyc ze tam rowniez stoja wrogowie, w takim wypadku postac bedzie biec przed siebie az trafi na lokacje bezpieczna). Niektorzy gracze nie lubia autoucieczki wolac samemu okreslac moment i droge swojej ucieczki. Ale lacze lubi padac, wiec dobrze jest miec cos wiecej niz nigdy.
-opisywnie walki innych - wylaczenie tej opcje pozwala nam lepiej kontrolowac nasza postac w przypadku walki w duzej druzynie (nie widzimy jak inni zadaja ciosy, nie widzimy jak potwory zadaja ciosy innym)
-ciecie tekstu prze szerszych oknach wylacza to zawijanie tekstu, dzieki czemu "rozlewa" sie on rownomiernie po calej szerokosci ekranu.
-reakcja na atak magiczny: domyslnie wlaczone, jak ktos nas pojedzie fireballem to nie bedziemy stac jak kto glupi tylko mu walniemy.
-status on line: jesli nie chcemy byc widoczni na stronie glownej to wylaczamy te opcje
-ogluszanie przeciwnikow: Alternatywa dla zabijania. Ogluszony przeciwnik pada na ziemie upuszczajac wszystko co mial przy/na sobie. UWAGA: Nie zawsze dziala!

skladnia:
opcje wysokosc/szerokosc (jakies wartosci liczbowe)
opcje krotkie/echo/opisywanie/status/ogluszanie +/-

x/y oznacza ze wpisujemy x lub y zaleznie od tego co nas w danym momencie interesuje

42. Dlaczego po smierci budze sie w jakims zupelnie mi nie znanym odleglym miejscu (np. w drugiej domenie)?

W momencie startu postaci przypisana jej zostaje tzw. start_lokacja, na tej lokacji zaczyna swa przygode z Warlokiem. Jesli zginie to odrodzi sie na tej wlasnie lokacji. Aby zmienic te lokacje nalezy udac sie do miejsca gdzie zwykle sie spi, badz gdzie startuje sie po przelogowaniu (sypialnie w karczmach) i tam wpisac komende: spij tutaj - powinnismy dostac potwierdzenie: "Od tej chwili bedziesz sie tutaj budzic"... czy jakos tak.

43. Gdzie naprawic ubrania i plaszcze? Kowal nie chcial tego naprawic.
Ubrania i plaszcze naprawiamy u krawcow.
Aby to zrobic wydajemy komende
-napraw plaszcz
badz jesli chcemy naprawic wszystkie ubrania
-napraw wszystkie zbroje (krawiec wybierze sobie co miesci sie w granicy jego obowiazkow)
W tej chwili w Orchii mamy 3 zaklady krawieckie, zas w Arshen 2. Z czego z tych ogolnodostepnych dla poczatkujacych postaci jest tylko po jednym w kazdej domenie: Tiveth w Ranhar-Gar oraz zaklad Tarosa w Kar. Reszte z wymienionych znalesc juz nielatwo, szczegolnie ten drugi w Arshen.

44. Znalazlem pancerz, ale jest on na mnie za duzy/za maly. Co mam zrobic zeby go zalozyc?
Zanies go do najblizszego kowala i "dopasuj".

45. Jeżeli położe jakiś przedmiot na ziemi, ile mniejwięcej przetrwa?
Mniej wiecej do nastepnego Odrodzenia. W slangu nazywa sie to "apoka" od Apokalipsy.
Jednak jesli chcemy rozmyslnie odlozyc jakis przedmiot, badz przedmioty i wrocic po nie(go) pozniej to lepiej zostawic je w jakims pojemniku (plecaku, sakwie). Bez tego moze sie okazac ze sie zepsuja, zardzewieja i rozpadna ze starosci.

46. Niektore plaszcze maja w swoim opisie kaptur, ale nieda sie go zalozyc, a moze sie da?
Chwilowo jest to tylko tzw. pic na wode i zalozyc sie nie da. Jest jeden taki plaszcz z kapturem ktory zalozyc sie da i nie tylko. Ale raczej nie do zdobycia.

47. Przydatne linki:
www.warlock.pl - Strona Glowna MUDa
www.krysztaly.czasu.prv.pl - oficjalna strona Krysztalow Czasu
http://asterion.w.interia.pl/ - inna strona o Kryształach Czasu

48. Czy jest cos takiego jak Karma na Warlocku? Co to jest align?
Karma, czy jak kto woli align istnieje na Warlocku. Zalezy od tego jakie potwory zabiejamy: jesli te dobre - to align mamy negatywny/zly (ujemny), jesli zas te zle to align mamy pozytywny/dobry (dodatni). Slowo align pochodzi od brytyjskiego slowa "alignment" oznaczajacego charakter. Istnieja pewne magiczne przedmioty, ktore preferuja osoby z okreslonym alignem.

49. Pytanko odnosnie zniszczenia broni i zbroi - czy w jakis sposob wplywa to na jej skutecznosc, tj. bron w dobrym stanie zadaje mniejsze obrazenia niz w znakomitym?
Tak, bron podniszczona jest nieznacznie gorsza od broni w znakomitym stanie, podobnie rzecz ma sie ze zbrojami.

50. Czy sa jakies mapy?
Tak, na http://twoj.net/viewtopic.php?f=71&t=1326

_________________
"Ci reptilioni są dziwni, nawet dla mnie."
Cadron, król Góry Feniksa, Mistrz Kamienia arcykapłan Gotam-Gora


Ostatnio zmieniony przez Drake dnia 15 Sty, 2008 - 09:27, w całości zmieniany 3 razy
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Drake
Temat postu: ostatnia partia pytan  PostWysłany: 30 Lip, 2004 - 19:09
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy


Dołączył: 11 Sie, 2002
Posty: 1020
Skąd: Roscor-Tornt
51. Jak przedostac sie z jednej domeny do drugiej?
Pomiędzy domenami przemieszczamy się za pomocą balonu na wschód od Myshan-kir.

52. Czy jest taka umiejetnosc jak GORNICTWO? I gdzie sie to trenuje?
Gornik to jeden z niebojowych zawodow dostepnych do szkolenia.

53. Czy jakos na walke dwiema bronmi wplywa wielkosc drugiej broni?
Nie nie wplywa. Jedak nie poleca sie tej opcji bez ogromnej przewagi zrecznosci nad przeciwnikiem i umiejetnosci powyzej dostepnej (mizernie). Inaczej walka sie "zacina" (przeciwnik zadaje ciosy a my stoimy i patrzymy na to obojetnie)

54. Jaka umiejetnosci jest wykorzystywana do tego zeby nie gubic sie w Mrocznym Lesie?
wyczucie kierunku - nalezy je miec wysoko i wymaksowana efektywnosc, aby to zrobic nalezy bladzic po lesie. Raz na jakis czas. Umiejetnosc taka pozowli nie tylko isc tam gdzie zapragnelismy, ale takze widziec wyjscia.

55. Jak walczylem ze zwierzetami (szczury, kury, koty itp) to zbroja mi parowala ciosy, natomiast teraz walcze z przeciwnikiem rozumnym i wyposazonym w bron to ciosy mi sie zatrzymuja na zbroi. Czy to jakis blad?
Nie to nie blad, taka jest po prostu specyfika przedstawiania opisow walki na Warlocku.

56. Jak wplynac na szybkosc zadawania ciosow?
-miec male obciazenie
-byc wypoczetym
-nie byc spragnionym ani glodnym
-walczyc bronia ktora nas nie meczy (trzeba sprawdzac poziom zmeczenia po kazdym ciosie, jak i po calej walce, jesli stale jestesmy w pelni wypoczeci to tak wlasnie ma byc)
-walczyc bronia jednoreczna (bronie dwureczne maja troche wolniejsza szybkosc zadawania ciosow - tzw. combat speed'a)
-byc zreczniejszym od przeciwnika (im wieksza roznica tym wiecej ciosow)
miec wieksze umiejetnosci (im wiekszy trening to chyba lekko wzrasta combat speed)
-walczyc dwoma bronmi (jesli sie ma odpowiednio wysoka umiejetnosc tej walki - mizernie to o wiele za malo)
-nie walczyc dwoma bronmi (jesli sie ma umiejetnosc na mizernie np.)

57. Od czego zalezy czy jest ciemno czy jasno?
-od infrawizji twojej rasy (o tym bylo na poczatku)
-od tego czy jest noc czy dzien, w nocy jest ciemniej generalnie
-od tego czy jest zachmurzenie czy nie
-od tego czy jest lato czy zima (w zimie jest ciemniej)
-od tego gdzie sie znajdujesz (na trakcie powinno byc widno, ale np. w lesie moze byc juz ciemno, podobnie w jakiejs jaskini)
-od tego czy nie masz przypadkiem ze soba jakiegos swiecacego magicznego przedmiotu - sa takie.

58. Czy umiejetnosc kieszonkostwo jest w praktyce uzywalna?
Tak, mozna "podejrzec" niektorych przeciwnikow (ale nie tylko). Widac co maja na sobie i przy sobie. (jak to bywa przy takiej robocie mozna zostac przylapanym)

59. Na Arkadii przy uzywaniu puklerzy zmniejszone byly obrazenia z broni, czy na Warlocku jest podobnie?
Nie, na Warlocku puklerz sluzy dwojako. Jako tarcza (mozna sie nim zastawiac przed ciosami) i jako fragment pancerza chroniacy przedramie. Podobnie jest z tarczami. W wiekszosci przypadkow te mniejsze sluza do parowania ciosow przeciwnika i w pewnym stopniu, chronia ramie i dlon jako pasywna zbroja (otrzymany cios moze sie po tarczy zeslizgnac czyniac go slabszym). Te wieksze sluza raczej jako ochrona pasywna, ale za to sa w stanie zakryc przed ciosami wieksze partie ciala nie tylko ramie i dlon. Ktorej tarczy uzywac, tego najprosciej dowiedziec sie grajac.

Ponadto dwa puklerze przy broniach dwurecznych, wydatnie zwiekszaja nasze szanse lub kombinacja tarcza i puklerz przy jednorecznych. Tutaj uzywa sie obu tarcz, miast losowac ktora bedzie uzyta. Jesli nie uda sie tarcza, zawsze zostaje jeszcze puklerz.

60. Czy istnieja (oprocz magicznych) bronie o wlasnych opisach walki?
Obecnie tylko jedna, ale chetnie zobaczymy jakies dopracowane formalistycznie i merytorycznie (ladnie wygladajace i trzymajace sie kupy) na Banku Opisow.

61. Jak sie nazywa oficjalny kanal IRCowy Warlocka?
#warlock

62. Czy przyslowki [ Niezdarnie, Ledwo, szczesliwie] opisuja efektywnosc wykorzystania umiejetnosci?

Nie, okreslaja zapas z jakim udalo ci sie dana umiejetnosc wykorzystac.
Mniemam ze chodzi tu o ciosy i uniki.
Im wieksza masz przewage sumy uniku na trafieniem przeciwnika tym lepszy przymiotnik. Tak samo z trafieniem, im wieksza przewaga puli ataku nad obrona ofiary tym lepszy przyslowek.
Maksymalny dostepny to chyba perfekcyjnie, najgorszy z mozliwych to szczesliwie.

63. Czy na Warlocku dostepne sa moze trucizny ktorymi mozna pokryc bron? A jesli nie to czy sa one w planach?
Sa w planach mikstury, do tej pory byly dostepne tylko dla jednej dwuch gildii. Ta druga (mocniejsza) moze zatruc swoja bron, ale nie wiadomo czy cos sie nie zmieni.

64. Zamowilem pochwe u kowala w Kar. Podkreslam u kowala, a nie u snycerza. Czy jest jakas pomoc z nia zwiazana? Czy ma takie same "mozliwosci" jak ta snycerska?
Tak, ppomoc. Tak, ma takie same "mozliwosci".

65. Czy od roznoszenia przesylek rosnie doswiadczenie?
Tak, bardzo nieznacznie. Na wyzszych poziomach przyrost doswiadczenia jest rowny zero.

66. Skad wziac pily lub siekiery (nie wiem jak to na warlocku jest) do ciecia drzewek? I gdzie mozna sprzedawac?
Pil nie ma chwilowo, moze kiedys beda. Generanie drzewa mozna scinac kazdym narzedziem, ktore wykorzystuje umiejetnosc "topory". Jak sie to ocenia to tam na dole jest napisane:
Ten TOPOR jest przestosowany do chwytania: w dowolnej rece, oburacz itd.
Szukaj toporow. Nie oplaca sie ich wykuwac bo zbyt szybko peklaja, lepiej zebrac na jakims ekspowisku kilka.
Sprzedawac drzewa mozna w tartakach.

67. Co to jest ekspowisko, badz expowisko?
To miejsce gdzie bytuja potwory, badz inne istoty ktore mozna zabijac, w celu pozyskania doswiadczenia, tzw. expa. (ang. experience) Stad jego nazwa.

68. Czy pora dnia(tzn czy jest ciemno czy jasno) ma wplyw na efektywnosc zbierania ziol?(
Nie, nie ma. Wyjatkiem sa sytuacje, kiedy jest zbyt ciemno by szukac czegokolwiek. Mozna to latwo zaobserwowac, po opisach dostepnych wyjsc. Jesli wyjscia ledwo widac w panujacym mroku, to szukanie ziol jest niemozliwe.

69. Od czego zalezy stopien do jakiego kowal naprawia sprzet? Czasem robi to do idealu, a kiedy indziej tylko troche naprawia - nawet ten sam kowal.
Sprzet bardzo zniszczony/dlugo uzywany w pewnym momencie niszczy sie tak, ze nie sposob go juz naprawic. Byloby to nierealne, gdyby dalo sie go naprawiac w nieskonczonosc. Kowal naprawia tylko tyle ile da rade.

70. Czy beda bronie miotane? Luki, kusze itp.
Sa w planach.

71. Mam problem natury technicznej, jak poprosic innych o pomoc? Jak wezwac Magow?
Jesli zauwazyles jakis blad w napotkanym opisie, badz przedmiocie, mozesz to zglosic za pomoca komendy: zglos blad, potem trzeba wpisac tresc zgloszenia, wyjasnienie co gdzie i jak sie popsulo, pisanie zakanaczamy wklepujac w nowej linii ** i naciskajac enter. Generalnie przed zglaszaniem czegokolwiek polecam zapoznanie sie z komenda ?zglos. Jesli nie jestes do konca pewien czy to blad, bo nie masz duzego doswiadczenia na mudach to podaruj raz, jesli sie powtorzy i uznasz ze jest to nieco dziwne, to wtedy zglos.
Do rozmowy z Magami sluzy komenda 'wezwij', dziala ona na podobnej zasadzie jak 'powiedz', generalnie powinnismy unikac wzywania Magow dla naszego widzimisie. Magowie maja swoja robote i zasady ich obowiazujace, jesli nawet znacie prywatnie ktoregos z Magow, to nie bedzie on dla was niczego robil.
Jesli zauwazysz jakis powazny blad, ktory uniemozliwia Ci dalsza gre nie wahaj sie wtedy wzywac obecnych magow:

wezwij /imie_zalogowanego_maga/ tekst (np. Mam problem z tym i z tym, czy moglbys mi pomoc?)

(Magowie sa na tyle wyrozumiali, ze nawet jesli ktos wezwie ich, a sytuacja nie okaze sie tak krytyczna jak nam sie to wydawalo, raczej podejda do tego ze zrozumieniem, ale przeciaganie struny na dluzsza mete roznie sie moze skonczyc)
Magowie generalnie sa bardzo przyjaznie nastawieni, ale wykorzystywanie tego nie jest mile widziane.

_________________
"Ci reptilioni są dziwni, nawet dla mnie."
Cadron, król Góry Feniksa, Mistrz Kamienia arcykapłan Gotam-Gora


Ostatnio zmieniony przez Drake dnia 16 Sty, 2008 - 00:46, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Drake
Temat postu: stopka autorska  PostWysłany: 30 Lip, 2004 - 19:11
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy


Dołączył: 11 Sie, 2002
Posty: 1020
Skąd: Roscor-Tornt
Autor: Drake
Korekta: Skans
Podziekowania: Tortur - uzylem czesci informacji od niego ze strony, Drannor - aktualizacja

Zycze wszyskim milej gry.
Pozdrawiam
Drake

PS: Graczy prosze o nie pisanie zadnych notek w tym temacie, a jesli jakies napisali to niezwloczne ich USUNIECIE!!
Ktoregos z moderatorow prosze o usuniecie niepotrzebnych notek (jesli ich autorzy nie potrafia czytac),
a nastepnie o zamkniecie i podpiecie tematu.

Dziekuje.

PS2: Powtorzylo sie pytanie o mapy. Nie szkodzi. To pytanie jest tak czesto zadawane ze powtarza sie nawet w FAQ.

_________________
"Ci reptilioni są dziwni, nawet dla mnie."
Cadron, król Góry Feniksa, Mistrz Kamienia arcykapłan Gotam-Gora


Ostatnio zmieniony przez Drake dnia 16 Sty, 2008 - 09:29, w całości zmieniany 2 razy
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Menta
Temat postu:   PostWysłany: 31 Lip, 2004 - 08:00
Administrator


Dołączył: 19 Cze, 2004
Posty: 173
Skąd: Kraków
Pozwolilem sobie usunac zbedne notki. Rowniez sam temat przypinam jako bardzo bardzo wazny.

_________________
Psuje - bo lubie Cool
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer ICQ 
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
PNphpBB2 © 2003-2006