Autor |
Wiadomość |
Ellendil
|
|
Temat postu:
Wysłany: 16 Lip, 2004 - 04:10
|
|
Skryba
Dołączył: 27 Lip, 2002
Posty: 57
Skąd: Warszawa
|
|
re Drannor
To zalezy od specyfiki gildii. Pewne stowarzyszenia zawodowe, zwiazane z konkretna ideologia, beda zajmowaly oba sloty np. Rasowka drwali (wyrozniajaca np. ludzkich drwali od innych drwali) rowniez moze zajmowac dwa sloty - rasowy i zawodowy. Wszystko zalezy od tego jaki wplyw na postac bedzie miala ta wlasnie gildia, rasowa daje pochodzenie/dom, zawodowa - fach, ideologiczna - mysli/kodeks/cele.
Pozdrawiam,
Szlachetny Ellendil |
_________________ You're just a fuck. I can't explain it cause I think you suck.
I take-in pride in telling you to fuck off and die!
|
|
|
|
|
|
Temat postu:
Wysłany: 07 Gru, 2004 - 16:03
|
|
|
Dlamnie wazniejsze od umow itp jest postrzeganie przez moja rase swiata. Bardzej mi chodzi o erpeg jednak konfliktypomiedzy rasami bardzo to ubarwiaja tylko ze musi byc to poparte ( politycznie albo ideologicznie).
jesli chodzi o gildie ich sile
to dlamnie od najsilniejszych do najslabszych jesli chodzi o te podstawowe rasy to rzecz sie ma tak
1 elfy ale te ktore paraja sie magia
2 krasnale
3 orki
4 gobliny
5 gnomy i nizolki
Gdzie moge sie dowiedziec jakie panuja konflikty pomiedzy rasami jesli chodzi o historie?
a i czy jest mozliwe zrobinie kiedys jak by bylo wiecej graczy podziemnego misata krasnoludow ktore bylo by nekane przez gobliny majace na jego obrzezach pomniejsze osady chodzi o to aby wypuklic konflikt miedzy tymi rasami cos jak Moria |
|
|
|
|
|
Drake
|
|
Temat postu:
Wysłany: 07 Gru, 2004 - 16:50
|
|
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy
Dołączył: 11 Sie, 2002
Posty: 1020
Skąd: Roscor-Tornt
|
|
Magia mniej lub bardziej udanie paraja sie wszystkie rasy.
Zreszta to nie magia magowska ani kaplanska jest w tym swiecie najpotezniejsza. najpotezniejsze sa przemiany polboskie, a pewien monopol na bezpieczne przemiany ma Katan-wladca, bedacy oficjalna czastka Katana-boga. Oczywiscie przemian moga uzywac wszyscy polbogowie, ale jest to bardzo bardzo ryzykowne, gdyz zauwazenie przez nieprzychylne bostwa wiaze sie z zeslaniem kary boskiej, z ktorych "natychmiastowa smierc" to jest najlepsze co moze spotkac takiego pretendenta do boskosci.
Wracajac do pytania. Wszelkie materialy stricte systemowe znajdziecie w podreczniku, a z braku takowego na oficjalnej stronie systemu: www.krysztalyczasu.prv.pl szczegolnie w dzialach Zasady Gry (opisy Ras) oraz Odkrywanie Swiata.
Moja klasyfikacja (obiektywna zaznaczam) bedaca wynikiem znajomosci systemu i dlugoletniej w niego gry przedstawia sie nastepujaco:
Po pierwsze podzielilbym taka klasyfikacje na dwie czesci:
-sila w rozumieniu jednostki
-sila w rozumieniu grupy jednostek, ugrupowan, gildii, rasy jako takiej.
Sila w rozumieniu jednostki uwzglednia warunki fizyczne i umiejetnosci z tym zwiazane oraz mozliwosci zdobycia takich umiejetnosci, uzywany ekwipunek i mozliwosci jego zdobycia, zdolnosci stricte magiczne oraz predyspozycje srodowiskowe w tym wzgledzie i czynniki inne jak tradycja, swiatopoglad itp.
1. Uruk-hai
2. Elf i Reptilion
4. Krasnolud
5. Czlowiek i Ork zwykly
7. Gnom i goblin (przy czym w przypadku gnoma chodzi o profesje niewojskowa, bo w wojskowej bedzie daleko ponizej niziolka)
9. Niziolek
Kmaranow nie ma, gdyz nie ma o nich jasno i wyraznie wspomniane w podreczniku (Istnieja co prawda wyspy kocie i tam byc moze zyja tacy osobnicy, jako ze opieralem sie na systemie KC, nie jestem w stanie zaklasyfikowac ich gdzies)
Sila w rozumieniu grupy, rasy, gildii. Oznacza sile zarowno polityczna, jak i sile wojskowa. zarowno faktyczna jak i potencjalna. Zalezy od tego wszystkiego od czego sila jednostki, od liczby tych jednostek, od liczby i jakosci sojusznikow, od kunsztu wojenno-taktycznego, i wreszcie od czynnikow innych, ktorych nie wzialem pod uwage.
1. Uruk-hai
2. Elfy i zwykle orki
4. Krasnoludy
5. Ludzie i gobliny
7. Reptiliony
Gnomy i niziolki poza skala - czynniki pozajednostkowo powoduja drastyczny spadek tych ras jesli chodzi o sile.
To jest moja osobista klasyfikacja i nie ma odzwierciedlenia (skadinad szkoda) na mudzie w sensie potencjalow poszczegolnych gildii. Ale i tak nie jest najgorzej.
EDYCJA:
Bardzo wazna uwaga !
Spora czesc szczegolowych informacji na tej stronie(www.krysztalyczasu.prv.pl) to tzw. fanfiction. Prosze ogolnie miec do tych infomacji dystans. Potem ktos z mina znawcy wyjezdza symbiontami, reptexami, czy szara rada i szczena opada. I rece tez. |
_________________ "Ci reptilioni są dziwni, nawet dla mnie."
Cadron, król Góry Feniksa, Mistrz Kamienia arcykapłan Gotam-Gora
|
|
|
|
|
|
|
|