Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Poll
Czy jestes za zablokowaniem na jakis czas PK na Warlocku?
Tak.
0%
 0%  [ 0 ]
Nie.
0%
 0%  [ 0 ]
Nie mam zdania.
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 0


Autor Wiadomość
Elhdar
Temat postu:   PostWysłany: 08 Mar, 2008 - 12:56
Początkujący


Dołączył: 07 Cze, 2005
Posty: 6

Pozwolę sobie dołączyć do tej ciekawej dyskusji i przedstawić swoje zdanie. Uważam, że pomysł z brakiem konsekwencji w przypadku śmierci postaci nie jest najlepszy. W przypadku gdy sprzęt nie jest wcale tak cenny by jego strata naprawdę dała się odczuć, monety trzyma się w bankach, strata tej części doświadczenia wydaje się być jedynym sensownym sposobem zapewnienia odrobiny szacunku do życia postaci. Odrobina ryzyka podczas eksploracji nowych terenów, walki z wymagającym przeciwnikiem potrafi dostarczyć wielu emocji i szkoda by jednym posunięciem wszystko to wyeliminować. Zaproponowane wprowadzenie mikstur czy zadań w zasadzie nie daje nic nowego, gdyż albo będą bardzo drogie/trudne do wykonania i dostępne tylko naszym mudowym „mocarzom”(co oczywiście zmieni tylko tyle, że cała reszta będzie mogła zapomnieć o choćby iluzorycznej możliwości ich doścignięcia), albo będą na tyle powszechne i łatwe, że spowodują brak szacunku do życia swej postaci.

Ja, z swojego doświadczenia mogę zaproponować jeszcze inną drogę, która wydaje mi się dość interesująca. Zauważyłem, że pojedynczy zgon nie jest jeszcze wielką tragedią (choć oczywiście na wysokim poziomie musi być dotkliwy), ale już kolejne, które dziwnym trafem mają skłonność pojawiać się „stadnie” powodują zniechęcenie i rozdrażnienie. Dlatego pomyślałem, że można by nieco zmienić utratę tego doświadczenia tzn. zawsze traciło by się go tyle by nie cofnąć się o więcej niż określony procent od maksymalnego osiągniętego przez gracza poziomu. Inaczej mówiąc wraz z rozwojem postaci podwyższałby się próg doświadczenia którego stracić już nie można choćby z jakiegoś powodu dotknęła naszą postać seria śmierci. To na jakim poziomie by się ustaliło tą granicę jest sprawą do uzgodnienia, może to być przykładowo tyle ile zostaje teraz po 1 zgonie, a jeśli ktoś uważa iż to za wysoko to można oczywiści dołożyć zapominanie jakiejś części praktycznej znajomości umiejętności (tej którą uzyskuje się podczas używania umiejętności).

Co do samych walk pvp na mudzie, to trudno mi to sobie wyobrazić w sytuacji gdy istnieje grupka postaci na tyle potężnych, że w pojedynkę mogą rozgromić wszystkich pozostałych razem wziętych, a nie należących do owej elity. Chyba, że mowa jest o pvp między tymi postaciami ale sądzę, że przedstawione powyżej rozwiązanie oraz udostępnienie wszystkim opcji ogłuszania rozwiązało by ten problem.

Na koniec dodam jeszcze ze nie mam nic przeciwko istnieniu silnych postaci szczególnie, iż włożyły wiele czasu i wysiłku w takim ich wykreowaniu, uważam że jakieś balansacje w dół (za wyjątkiem oczywistych przegięć jeśli takie występują) są niedobrym podejściem, dużo przyjemniejsze są obecne działania Magów Warlocka umożliwiające innym znajdowanie nowych celów w grze, dalszy rozwój postaci itd., za co im serdecznie dziękuję.

Pozdrawiam wszystkich, którym chciało się to wszystko przeczytać! Wink
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Ghash
Temat postu:   PostWysłany: 08 Mar, 2008 - 19:49
Mag Warlocka


Dołączył: 18 Paź, 2004
Posty: 123

Delikatnie zaczynacie bladzic w tym temacie bo chyba go zbyt uwaznie nie czytacie i nie ogarniacie tej sprawy w calosci. Wszystkie zamieszczone powyzej wzmianki na temat eksploracji terenu i nutki ryzyka z tym zwiazanych nalezaloby wy-kre-slic. Zaznaczam PORAZ kolejny, ze mowa tu jest o PVP, czyli tym, co aktualnie wciaz jest bardzo rzadkie na mudzie i nawet po wprowadzonych zmianach ma szanse takie pozostac. Bo kto mowi, ze obecni gracze nie sa sklonni do PK z uwagi na tracony exp? Atmosfera jest luzna i tylko w Ardzie powstal antagonizm.
Druga sprawa. Pisalem o zadaniu, nie wiem, ale widac niejasno sie wyrazilem. ZADANIE nie braloby pod uwage tego czy postac jest arcypotezna czy slaba jak krolik, musialoby stawiac raczej na samo zainteresowanie questem i dotarcie do niego, a nagroda bylaby taka czy inna. I nie robiloby sie na litosc boska questa dwadziescia razy tylko raz. I to dotyczylo metody dystrybucji czegos, co gracze chetnie by chcieli miec. A pomysl Eldhara do pewnego nieprzekraczalnego progu doswiadczenia jest calkiem dobry i tez moglby stac ramie w ramie z obecnie tworzonym tu pomyslem, ale nie jako jego esencja, bo tu chodzi o PVP. A i nadmienie. Z pewnoscia sa osoby ktore toleruja PVP mniej albo bardziej i rozwiazanie majace na celu jedynie ogolecenie postaci i czasowe opoznieniie sprawiloby raczej to, ze chociazby przypadkowo zabita postac(ta ktora nie toleruje pk) w pewien sposob zostalaby ocalona. Moze stracila sprzet, ale spedzajac wolne popoludnia na przechadzce z expowiska do expowiska moglaby to kontynuowac i nie jeczec z powodu, ze jakis chaotyczny baran zabil ja dla zabawy, a moze i pojawilaby sie jakas nutka zlosci na podly rewanz.
Do PVP nawet zalecalbym spadek expa o 1-2% albo mniej inwazyjnie, czyli poprzez uciecie zaozmy jednej podcechy z kazdej cechy bojowej. To juz mogloby bolec, ale nie az tak.

Muh!
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Tens
Temat postu:   PostWysłany: 08 Mar, 2008 - 22:24
Skryba


Dołączył: 28 Kwi, 2004
Posty: 63
Skąd: Riddermarchia
Mysle ze 3% to dobra ilosc traconego expa przy PVP. 1%-2% to raczej malo. Nawet podcecha pewnie nie spadnie Razz

_________________
"Empatia to twoj bol w moim sercu."
"Per aspera ad astra." (Seneka)
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Drake
Temat postu:   PostWysłany: 10 Mar, 2008 - 06:49
Niech ktoś go/ją wreszcie uciszy


Dołączył: 11 Sie, 2002
Posty: 1020
Skąd: Roscor-Tornt
Kungar napisał:

Przyznaj się z tym save to sobie jaja robisz.
Są jumbo jety wożące was po domenach i miedzy nimi, gildie i rasy oderwane od kryształo-czasowej rzeczywistości to w sumie dlaczego nie miałoby być "save". Szkoda że poziomów nie ma bo można by wprowadzić "wyeksp doświadczonego".

Moze troche off topic, ale wydaje mi sie ze w swiecie (domenie) tak bardzo nasyconym magia jak Ochria cos mniej technicznego a bardziej magicznego-fantasy byloby jak najbardziej na miejscu. Moze nie do konca jakis teleport, bardziej Gryfi przewoznik (na wzor powiedzmy latacza z wowa).
To co prawda eliminuje mozliwosc towarzystwa na takim srodku transportu (ale umozliwia ogladanie terenu pod soba), dla druzyn mozna by wprowadzic eskadre takich Gryfow (czy Hippogryfow).
W sumie mozna to tez zrobic niezaleznie.
Tak, wiem ze zglaszam to juz niejako po fakcie ale..

_________________
"Ci reptilioni są dziwni, nawet dla mnie."
Cadron, król Góry Feniksa, Mistrz Kamienia arcykapłan Gotam-Gora
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krzyś
Temat postu:   PostWysłany: 10 Mar, 2008 - 07:55
Chochlik


Dołączył: 25 Cze, 2004
Posty: 124
Skąd: z Lasu Dzikusów.
Drake napisał:
Tak, wiem ze zglaszam to juz niejako po fakcie ale..


Po fakcie nie po fakcie, ale najlepiej zrobic to na mudzie. Pozdrawiam.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Adres AIM Yahoo Messenger Numer ICQ 
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Am_
Temat postu:   PostWysłany: 10 Mar, 2008 - 08:56
Chochlik


Dołączył: 18 Kwi, 2004
Posty: 141
Skąd: Prosto z knajpy
Czepiasz sie kocie Razz

_________________
___________
Bueh*
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Adres AIM  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Esail
Temat postu:   PostWysłany: 10 Mar, 2008 - 09:57
Mag Warlocka


Dołączył: 07 Lis, 2003
Posty: 191
Skąd: Opole
Am_ napisał:
Czepiasz sie kocie Razz

Nie czepia sie. Ponownie prosze o uzywanie: zglos pomysl. Pomysly z forum maja ze tak powiem nizszy priorytet.

Es.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Krzyś
Temat postu:   PostWysłany: 10 Mar, 2008 - 19:04
Chochlik


Dołączył: 25 Cze, 2004
Posty: 124
Skąd: z Lasu Dzikusów.
No wlasnie, nie czepiam sie. Poza tym chyba nie musze emotek wklejac zeby moj post nie byl odbierany jako opryskliwy albo czepialski. Drake wie o co chodzi.

I cicho tam juz brudny porku ;p
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Adres AIM Yahoo Messenger Numer ICQ 
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Pancernik
Temat postu:   PostWysłany: 14 Mar, 2008 - 23:14
Początkujący


Dołączył: 21 Kwi, 2004
Posty: 12

Hm. To ja wam może opiszę jeden swój dzień na mudzie na A.
Loguję się. Jest 0700 rano.
Lecę z wyspy na swój okręt.
Idę na zbóje. Tłukę je przez 2h spokojnie.
Wpada mi wiórka. Pół godziny tłukę się z wiórką.
Wiórce się nudzi, idzie sobie, za to po 15 minutach wpada osadnik. Tłukę się z osadnikiem, dostaję wpierdol, kwitnę na statku czekając aż się znudzi i sobie pójdzie.
Poszła sobie. Wracam na zbóje. Oram przez 45 minut.
Wpada Nilfgaardczyk, dostaję wpierdol, idę na statek przeczekać. Przeczekuję godzinę, jem śniadanie, ogarniam się.
Wracam do muda. Patrzę na to wszystko, i mi się odechciewa. Zakańczam.
Mnie osobiście PK nie kręci. Może opcją jest stworzenie antagonistycznych ugrupowań, właśnie typu Rohan - Mordor, czy co to tam na Warlocku funkcjonuje, i zrzeszenie tam tych, którzy chcą się tłuc? Z silnym przykazaniem nie zaczepiania tych, którzy nie mają na to ochoty? Rozwiązania kodowe, to jak już pisano, rzecz do obejścia. Jeśli chce się kogoś zabić, to się zabije, co by się nie działo. Dlatego IMHO przynajmniej, trzeba podejść do sprawy bardziej ideologicznie. Kodowe rozwiązania jak najbardziej, niemniej, nie powinny one stanowić całości rozwiązania. Ja przewiduję że zmniejszenie strat spowoduje PK dla żartu, bo przecież to tylko 2 procent, czy 0%, głupi sprzęt i trochę kasy, więc dlaczego miał bym Cie nie jebnąć, zresztą na ircu powiedziałeś mi, że jestem ch..j po tym jak powiedziałem Ci że Twoja stara pierze w rzece. Więc powód już mam. Może to nieskładnie, ale, jestem zmęczony, i nie chce mi się sprawy przynajmniej dziś naświetlać składniej. Poddaję to po prostu pod rozwagę.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
PNphpBB2 © 2003-2006