Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Aran
Temat postu: Balans.  PostWysłany: 09 Sie, 2006 - 10:52
Skryba


Dołączył: 23 Lut, 2006
Posty: 63

Witam! Jako, że szykuje się całkowicie nowy balans naszego Muda, pragnę Was wszystkich zaprosić do współpracy. Chciałbym, aby zebrały się w tym temacie Wasze KONKRETNE propozycje: co, jak i na co zmienić. Tylko propozycje. Dyskusje do ciekawszych pomysłów prowadzone będą w osobnych tematach. Nie chcę tu również notek w rodzaju "trzeba zbalansować potwory". Jedynie konkrety. Mam nadzieję, iż wspólnymi siłami uda się nam rozwiązać trapiące Warlocka problemy. Dobrze by było również gdyby były to pomysły ku wspólnemu dobru całego muda, a nie obrona interesów konkretnych osób, gildii czy ras.
Pozdrawiam, Aran.


Ostatnio zmieniony przez Aran dnia 04 Lut, 2007 - 19:48, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Ynshrug
Temat postu:   PostWysłany: 16 Sie, 2006 - 20:25
Skryba


Dołączył: 10 Lis, 2003
Posty: 95
Skąd: Nieznane
Po pierwsze, potwory (bij mnie Aran Razz) Jako ze mam taka sobie srednia, bije te npc przez 5 h i zadnych postepow. To chyba odstrasza niz bardziej zacheca do gry.

Cytat:
(W planach jest balansacja walki mająca na celu przyśpieszenie takowej. Większa dynamika sprawi, że pomimo tak samo "niskiej" ilości doświadczenia za pojedynczego potwora, w tym samym czasie będzie można zdobyć go znacznie więcej.)


Po drugie, gildie zawodowe. Z tego co widze gildie sa albo dla ludzi, albo dla orkow. Moze by tak pomyslec nad czyms, co zabawi wszystkie rasy? Jakas wspolna gildia? To tylko propozycje oczywiscie.

Cytat:
(Propozycja niezła, ale niestety bez pełnego projektu i dużego wsparcia ze strony graczy nie realna narazie w realizacji. Zwyczajnie brakuje rąk do pracy)


Wszystkie gildie z tego co widzialem okupowane sa przez graczy ktore srednio wchodza na muda, co strasznie kluje w serduszko.

Cytat:
(Proszę o konkrety)


System walki i warstwowosc zbroi ktore mozna zalozyc sa naprawde swietne, nic dodac nic ujac (procz balansem stworkow).
Ogolem mud jest bardzo dobry, gdyby ludzie go odwiedzali, wiekszosc z nich na pewno zostalaby tu na dluzej.

Cytat:
(Mam nadzieję, że tak właśnie będzie)

_________________
Zielony, zwany Czerwonym. Ciemno zolty niebieski, z lekkim odcieniem rozowego brazu.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Argen
Temat postu:   PostWysłany: 16 Sie, 2006 - 20:56
Skryba


Dołączył: 03 Wrz, 2004
Posty: 67
Skąd: Gorlice
Ynshrug zapomniales o zawodowce a wlasciwie 2 dla goblinow - pomysl ze wspolna jest niezly ale czuje ze nierealny jak na realizacje projektu z orkami czekalem lata.

Co do odwiedzalnosci spedzilem na tym mudzie ladnych kilkadziesiat dni ale naprawde ciezko sie logowac i co dzien widziec sposrod 5 osob przebywajacych na mudzie ..... dolujace conieco.

Mud jest swietnie pomyslany , ma ciekawy klimat i otoczke tematyczna , domeny sa oparte na dwoch dobrych swiatach ale brakuje ruchu.

Proponowalem kiedys eventy na wzor genesisa gdzie mozna spotkac npce atakujace miasta , starcia np zbojow z karawana do ktorej ochrony moznaby sie najac i na tym zarobic przezywajac rownoczesnie ciekawe przygody ale temat jakos sie nie przyjal.

Cytat:
Niestety, narazie, raczej nie przyjmie się
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Warn
Temat postu:   PostWysłany: 17 Sie, 2006 - 15:48
Chochlik


Dołączył: 01 Mar, 2005
Posty: 110
Skąd: Wrocław
Argen:
pomysł bardzo wciągający - nie trzeba sięgac genesisa jak sobie kojarzę przed laty Cool pewna zgraja Trolii z adamantytem napadała na malutką wioseczke... Wink . Quest był/pewnie jest naprawdę bardzo grywalny.

Nie mniej pytanie Arana było o balans a nie o nowe rzeczy (które raczej zawsze są mile widziane)

Aran/Wizowie: Jeśli planujecie balansację to macie już pewne przemyślenia ze swojego punktu widzenia i może warto by było nakreślic wasze rozumowanie w którą stronę i czego waszym zdaniem ma być ten balans, bo jak każdy zacznie wymyslać to możemy się rozminąć w obustronnych oczekiwaniach.

Cytat:
Prawdę mówiąc, doszliśmy do wniosku, że łatwiej by było powiedzieć co balansu nie wymaga, niż co go wymaga. Planujemy zmiany w niemal każdej dziedzinie muda. Chodziło mi raczej o konkretne przykłady, np. potworkowi xxx zmniejszyć siłe, albo potworkowi yyy dodać zręczności. Przykłady trywialne, ale obrazują moje oczekiwania.


ps. przez slowo "każdy" rozumiem te kilkanaście aktywnych osób Crying or Very sad
więc może nie tak dużo tych możliwości...

moja propozycja balansu:
1. Zbalansować apokalipsę tak żeby była częściej niż jest obecnie 7-9 dni (oczywiście to nie wymaga żadnych zmian)
Cytat:
Jak najbardziej realne. Jednak chciałbym poznać cel takiego działania. W tym momencie nie widzę sensu.

2. Zbalansować ocenę przedmiotów i ludzi - wydaje mi się, że jest zbyt mało dokładna - ale to może tylko moje odczucie.
Cytat:
Jest właściwa, zależna od posiadanych umiejętności.

W.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Warn
Temat postu:   PostWysłany: 17 Sie, 2006 - 19:43
Chochlik


Dołączył: 01 Mar, 2005
Posty: 110
Skąd: Wrocław
3. Sprzęt nie powinien starzeć się w żadnej skrzyni ani takiej gdzies w świecie ani w gildiowej skrzyni

Cytat:
Już się nie starzeje.


4. Coś co może nie uwzględnia intersu ogółu (takie propozycje też chyba się mogą znaleźć):
Skoro kiedyś juz działała magia w naszej gildii to można ją z powrotem wdrożyć w życie w zbalansowanej formie. Skoro są dalej treningi to tylko je odpowiednio podłączyć.

Da radę się to zrobić?

Cytat:
Nie. Magia to wyjątkowo...delikatny temat, i chwilowo nie chcę go poruszać. Obawiam się jednak, że przyjdzie nam długo na nią jeszcze poczekać..


W.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Ynshrug
Temat postu:   PostWysłany: 18 Sie, 2006 - 14:26
Skryba


Dołączył: 10 Lis, 2003
Posty: 95
Skąd: Nieznane
Naszedl mnie nowy pomysl.
Moze Czarodzieje zrobia taki system z expem, jaki jest na Genesis?
Im wiecej ludzi w druzynie, tym wiekszy mnoznik doswiadczenia zdobytego za potwora. Dzieki temu druzyna zdobywa wiecej doswiadczenia, system zacheca do sciagania przyjaciol do swiata, bo wtedy szybciej nasze postacie rosna.
Zacheca, daje frajde. To chyba dobre argumenty Smile

Naturalnie to tylko propozycja, do waszej oceny.

Cytat:
Raczej odpada. Sytuacja zrobiłaby się w pewnym momencie wręcz paradoksalna.

_________________
Zielony, zwany Czerwonym. Ciemno zolty niebieski, z lekkim odcieniem rozowego brazu.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Aran
Temat postu:   PostWysłany: 18 Sie, 2006 - 21:39
Skryba


Dołączył: 23 Lut, 2006
Posty: 63

Prosiłbym o zadawanie pytań w stosownych działach. Zgłaszanie pomysłów również. Tam będę odpowiadał. Ten temat ma slużyć wyłącznie balansowi, a inne notki nie związane z nim, będą kasowane lub przenoszone.

Pozdrawiam, Aran.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Argen
Temat postu:   PostWysłany: 19 Sie, 2006 - 14:45
Skryba


Dołączył: 03 Wrz, 2004
Posty: 67
Skąd: Gorlice
Czas bicia npcow - walka jest stanowczo ZA dluga. To jest sprawa bezwzglednie do balansu .

Cytat:
Zgadzam się. Jednak nie tak łatwo udynamicznic walkę. Ale mamy to na uwadze. Wszystko w swoim czasie..Narazie jest dwóch aktywnych Magów, i niestety, jest jak jest.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Zagger
Temat postu:   PostWysłany: 19 Sie, 2006 - 17:18
Uczeń - Powieściopisarz


Dołączył: 19 Sie, 2006
Posty: 34

...


Ostatnio zmieniony przez Zagger dnia 09 Wrz, 2006 - 22:51, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Aran
Temat postu:   PostWysłany: 19 Sie, 2006 - 17:39
Skryba


Dołączył: 23 Lut, 2006
Posty: 63

Sprawa broni unikatowych niedługo całkowicie się zmieni, więc to nie argument, bo problem zniknie jak sądze. Co do starzenia się przedmiotów na npc..to jest jakiś argument. Jednak po ostatnich modyfikacjach skrzyń gildiowych, również nie wydaje mi się to zbytnim problemem. Apokalipsy narazie pozostaną takie jakie są.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Zagger
Temat postu:   PostWysłany: 19 Sie, 2006 - 23:20
Uczeń - Powieściopisarz


Dołączył: 19 Sie, 2006
Posty: 34

...


Ostatnio zmieniony przez Zagger dnia 09 Wrz, 2006 - 22:51, w całości zmieniany 2 razy
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Zagger
Temat postu:   PostWysłany: 20 Sie, 2006 - 07:29
Uczeń - Powieściopisarz


Dołączył: 19 Sie, 2006
Posty: 34

...

_________________
Mamy 666 zarejestrowanych użytkowników
Ostatnio zarejestrował się Zagger.

I wszystko jasne;)


Ostatnio zmieniony przez Zagger dnia 09 Wrz, 2006 - 22:52, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Argen
Temat postu:   PostWysłany: 20 Sie, 2006 - 09:00
Skryba


Dołączył: 03 Wrz, 2004
Posty: 67
Skąd: Gorlice
"Ponadto zauwazalna jest wyrazna tendencja:
Moby z Ochrii sa diabelsko trudne, maja mega umy zarowno defensywne jak i ofensywne i oczywiscie nie daja expa wymiernego do tej trudnosci nawet w 1/10.
W Arshen mamy sytuacje odwrotna. Istnieje kilka ekspowisk gdzie moby sa diablo latwe, defensy bliskie zeru, ofensy tez niewielkie, a maja mega staty i co za tym idzie jest za nie mega exp. Jeden z takich mobow zostal jakis czas temu lekko podpakowany, ale tylko lekko.
Czego potrzebujemy?
Rownowagi pomiedzy jedna a druga sytuacja. "

Zgadzam sie z tym - w orchii npca bije sie duzo trudniej niz w dawnym Arshen a i nowym ME - dlatego wiekszosc graczy expila / expi tam . Przykladowe trolle z me daja przy swoim przemiale cudowny postep doswiadczenia gdy np trudne do bicia ogryliony czy minotaury sa pod tym wzgledem dosc slabe bo trzeba marnowac czas na odpoczywanie. Taka sama sytuacja ma sie do wyspy wiez czy zamku morglithow w ktorym to npce unikaja jak szalone i kroja halkami calkiem nieprzeyjemnie - expa za nie zero :/

Cytat:
Zgadza się. Jednak to kwestia odpowiedniego wynagrodzenia za walkę, a nie obcinania umiejętności defensywnych. Obecny system całkowicie nie radzi sobie z obliczaniem expa z mobów o wysokich umiejętnościach.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
radrikh
Temat postu:   PostWysłany: 20 Sie, 2006 - 09:47
Skryba


Dołączył: 16 Sty, 2006
Posty: 84
Skąd: z ereboru
do postu Argena dopisuje sie wszystkimi czlonkami ... a mam pytanie,
dlaczego w orchii ma miejsce sytuacja gdzie podczas walki zaczynajac w pelni siekam moba bez najmniejszego problemu i w pewnym momencie (Mob ranny - w zlej kondycji) zaczyna sie punkt zwrotny... jego defensownia i ofens sa przerazajace ... zanim zjade moba na skraj on z pelnego sprowadza mnie do np pokiereszowany. Przy slabszych postaciach jest czasem tak ze z pelni to ja uciekam po koniec walki, mimo ze na poczatku mam pelna kontrole w walce.
Gobliny - Trolle - hobgobliny - hobgoborki - orki z wyspy.
Przy silniejszych mobach nie zauwazam jakos roznicy bo pacaja mnie od poczatku Smile. Jednak problemu takiego nie zauwazylem np na harpiach i karlach. (chociaz powiem ze karly z palkami przechodza przez moja tarcze i pancerz jakbym go nie mial!!!) - koboldy i gremliny sa swietnie zbalansowane i daja duzy postep - ale dla poczatkujacych.
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Zagger
Temat postu:   PostWysłany: 20 Sie, 2006 - 11:55
Uczeń - Powieściopisarz


Dołączył: 19 Sie, 2006
Posty: 34

...

_________________
Mamy 666 zarejestrowanych użytkowników
Ostatnio zarejestrował się Zagger.

I wszystko jasne;)


Ostatnio zmieniony przez Zagger dnia 09 Wrz, 2006 - 22:52, w całości zmieniany 1 raz
 
 Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość  
Odpowiedz z cytatem Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Skocz do:  
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Wersja gotowa do druku Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zobacz następny temat
PNphpBB2 © 2003-2006